کد خبر: ۴۶۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶ 10 June 2015
معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: محور کرج – چالوس یکی از حادثه خیزترین جاده‌های استان البرز است.

آرش رحمتی اظهار کرد: هرروز اخباری درخصوص وقوع تصادف رانندگی دراین جاده منتشر می‌شود که حجم این تصادفات درتعطیلات آخر هفته و روزهای خاصی از سال مانند تعطیلات نوروز بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: یک طرفه شدن جاده چالوس در جمعه‌ هر هفته یکی از دلایل وقوع تصادفات ناگوار رانندگی دراین محور است.

رحمتی خاطرنشان کرد: با یک طرفه شدن جاده چالوس، خیال رانندگان از عبور خودرو از لاین کناری راحت می‌شود و در نتیجه آنان آن طور که باید و شاید در رانندگی دقت نمی‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: ازآنجایی که شتاب خودروها در مسیر یک طرفه چالوس به کرج زیاد است گاه کوچکترین بی‌دقتی منجر به وقوع حوادث ناگوار می‌شود.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز ادامه داد: علاوه براین به دلیل این که بسیاری از رانندگان با پیچ و خم جاده چالوس آشنا نیستند، سرعت زیاد آنها در زمان یک طرفه شدن جاده باعث وقوع تصادف می‌شود.

وی افزود: یک طرفه شدن محور کرج – چالوس ارائه خدمات امدادی را نیز دشوار می‌کند.

وی ابراز کرد: وقتی جاده کرج – چالوس یک طرفه می‌شود آمبولانس‌ها امکان بازگشت به محور چالوس را ندارند و اگر دراین ساعات حادثه‌ای اتفاق بیفتد که به اعزام تعداد زیادی آمبولانس و نیروی امدادی نیاز داشته باشد، با مشکل مواجه می‌شویم.

رحمتی تصریح کرد: البته مرکز فوریت‌های پزشکی استان در ساعات یک طرفه شدن این جاده، هریک از پایگاه‌های مستقردراین محور را با دو آمبولانس تجهیز می‌کند ولی این اقدام کافی نیست.

وی یادآور شد: استفاده از امداد هوایی یکی دیگر از راه کارهای مرکز فوریت‌های پزشکی استان برای ارائه پوشش مناسب امدادی در زمان یک طرفه شدن جاده چالوس است.

وی اظهار کرد: درشرایط فعلی تنها فضای مناسب برای فرود بالگرد دراین محورمنطقه ری‌زمین است بنابراین باید به فکر افزایش نقاط بیشتری برای ساخت پد فرود بالگرد دراین محور باشیم تا ظرفیت‌های امداد هوایی در مسیر کرج – چالوس افزایش یابد .

رحمتی خاطرنشان کرد: تا کنون چهار نقطه برای ساخت پد فرود بالگرد دراین محور جانمایی شده که در صورت تخصیص اعتبار عملیات احداث آنها به زودی آغاز می‌شود.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز در پایان گفت: بدون شک استفاده از امداد هوایی در ساعات یک طرفه شدن جاده چالوس و در فضاهایی که آمبولانس توانایی پوشش دهی آنها را ندارد نجات‌بخش جان بسیاری از مصدومان خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار