مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید که این اتحادیه قصد دارد از اجرای کامل توافق هسته ای ایران از سوی تمام طرفهای ذیربط اطمینان حاصل نماید.
کد خبر: ۴۵۸۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶ 12 July 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از اسپوتنیک، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه اظهار داشت که این اتحادیه قصد دارد از اجرای کامل توافق هسته ای ایران توسط تمام طرفهای این توافق اطمینان یابد.

فدریکا موگرینی روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت: «ما [اتحادیه اروپا] تضمین می کنیم که تعامل با ایران ادامه خواهد یافت و توافق هسته ای با ایران بطور کامل توسط تمامی طرفها اجرا خواهد شد. این به معنای [اجرای] بخش هسته ای، و همچنین به معنای [اجرای] سایر بخشهای این توافقنامه است، مانند بخش لغو تحریمها و بخش برقراری مجدد و تدریجی تعاملات در تمام بخشها».

وی همچنین افزود که در آمریکا، یک روند بازنگری در سیاست این کشور در برابر ایران در جریان است. موگرینی در این باره گفت: «ما به این روند احترام می گذاریم اما وظیفه داریم به صراحت اعلام نمائیم که این توافق هسته ای به یک کشور تعلق ندارد، این توافق متعلق به جامعه بین المللی است، متعلق به سیستم ملل متحد است و شورای امنیت سازمان ملل نیز با صدور قطعنامه ای این توافق را تأیید کرد و من فکر می کنم که ما در مسئولیت تضمین اجرای کامل این توافق توسط تمامی طرفها با یکدیگر سهیم می شویم».

گفتنی است که «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) در سال ۲۰۱۵ میان ایران و شش قدرت جهانی (آمریکا، روسیه، فرانسه، انگلیس، چین و آلمان) به امضاء رسید و از ژانویه ۲۰۱۶ به مرحله اجرا درآمد. طبق این توافقنامه، برنامه هسته ای ایران در اِزای لغو تدریجی تحریمهای اقتصادی و دیپلماتیک بین المللی علیه تهران محدود می شود.

برچسب ها: آمریکا ، برجام ، موگرینی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار