کد خبر: ۴۵۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸ 08 July 2017
محمدحسین رمضانی 

آتش به اختیار بودن،منافاتی با قانونمداری ندارد!

چندی قبل در تاریخ 1396/3/17،رهبرمعظم انقلاب در جمع دانشجویان، خطاب به جوانان فرمان آتش به اختیار صادر کردند،که برخی شبکه های معاند مثل بی بی سی و آمدنیوز، تفاسیر غلطی از آن منتشر کردند و تعابیر غلطی را از این فرمایش ولایت که مقتضی زمان ما بود،در شبکه های اجتماعی خود و در برنامه های تلویزیونی خود ،ارائه کردند.

تا اینکه رهبرمعظم انقلاب دوباره در خطبه های نمازعیدفطر فرمودند:
آتش به اختیار به معنای کار فرهنگی خودجوش و تمیز است. معنی‌اش این است که در تمام کشور، صاحبان اندیشه، فکر و همت، کار را خودشان پیش ببرند، منافذ فرهنگی را بشناسند و در مقابل، آتش به اختیار به معنای بی‌قانونی و فحاشی و طلبکار کردن مدعیان پوچ‌اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست؛

و کار به جایی رسید که مدافعین حریم ولایت مجبور شدند در خطبه ها و پشت تریبون ها ،اصطلاح آتش به اختیار را برای مردم تفسیر کنند، تا از این فرمایش ولایت تحریفی صورت نگیرد.

و مهم تر از همه ،  برخی ناخواسته اصطلاح "آتش به اختیار"  را تفسیر به تقابل با دولت و برخی از دستگاه های فرهنگی و آموزشی کشور کردند و به لجبازی و  تقابل در برابر تصمیمات دولت پرداختند .

فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب در یک بعد تنها نمی گنجد،بلکه ابعاد مختلف فرهنگی،اقتصادی ،سیاسی ومخصوصا رسانه ای را شامل می شود.

که طبق شرایط امروز و خطاب رهبر معظم انقلاب به دانشجویان و به کار بردن اصطلاح افسران جنگ نرم در ان بیانات حاکی از این هست که باتوجه به گسترش و رو به رشد بودن رسانه های ارتباط جمعی و شبکه های مختلف اجتماعی و فضای سایبری ،جوانان منتظر این نباشند تا اتفاقی از سوی دولت یا ارگانی دیگر بیفتد ،بلکه به صورت خودجوش و عزم و اراده قوی ،آستین همت را بالا زنند و در این صحرای پر از گرک ، کار کنند.

در بعد اقتصادی ،منتظر این نباشند که کسی بیاید و برای آنها کار تولید کند و اشتغال زایی کند ،بلکه به صورت خودجوش و تشکیلاتی آستین همت رو بالا بزنند و ایجاد اشتغال کنند.


شاید بتوان گفت امروزه بزرگ ترین مشکل جامعه ما،نبود کارتشکیلاتی و دسته جمعی هست،متاسفانه انزوا و انفرادی کار کردن درهمه ابعاد فرهنگی،سیاسی واقتصادی نهایتا خستگی و یاس رو به دنبال خواهد داشت،اما کار تشکیلاتی و دسته جمعی نیروبخش و امیدبخش خواهد بود.


درشرایط امروز کشور و باتوجه به فرمان آتس به اختیار رهبرمعظم انقلاب ،همه باید در همه زمینه ها و در هر جایی که نقص و کمبودی احساس می شود،وارد شویم و آن نقص و کمبود را بر طرف کنیم.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
خیلی خوب
تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار