مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی وضعیت هشدار دهنده آب در استان خبر داد و گفت: متاسفانه 15 گونه جانوری شامل پرندگان و پستانداران در خراسان رضوی در معرض خطر انقراض قرار دارند.
کد خبر: ۴۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳ 09 June 2015
حمید صالحی در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد از وضعیت هشدار دهنده آب در خراسان رضوی خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر بزرگترین مشکل زیست محیطی استان کمبود آب و خشکسالی است.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی به پروژه مشهد مال که در آن تعداد زیادی از درختان هسته میانی شهر مشهد خشک و قطع شدند اشاره کرد و یادآور شد: محیط زیست از طریق کمیسیون ماده 5 این اداره‌کل حق رای نداشته است و درختان این مکان از چند سال قبل قطع شده بود.

وی به ریزگردهای موجود در هوای مشهد اشاره و تاکید کرد: این ریزگردها و غبار ناشی از آن منشا داخلی دارند و معمولا از کانال‌های بحرانی واقع در جنوب سمنان تا اصفهان ناشی می‌شود.

صالحی افزود: تنها منشأ خارجی موجود در منطقه صحرای قرقوم است که برای مدیریت این موضوع نیز افزایش جنگل‌ها و تاغزارها در مناطق بحرانی از طریق ارگان‌های ذی‌ربط در دست پیگیری است.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی همچنین از دستگیری 185 متخلف خبر داد و بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 185 متخلف در قالب 120 پرونده به مراجع قضایی استان معرفی شده‌اند.

صالحی با ابراز نگرانی از خطرات زیست محیطی که گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی را تهدید می‌کند، گفت: با وجود همه تلاشی که می شود اما متاسفانه 15 گونه جانوری شامل پرندگان و پستانداران در خراسان رضوی در معرض خطر انقراض قرار دارند.

وی از افزایش 8 هزار متر مکعبی ظرفیت تصفیه خانه‌های استان خبر داد و اظهار کرد: با تشدید فعالیت‌های پایشی به صورت شبانه روزی تمامی منابع آلاینده آب تحت پایش است و متخلفان برابر ضوابط و مقررات جاری اعمال قانون می‌شوند.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی به وجود تجهیزات و سلاح‌های فراوان در دست مردم اشاره و عنوان کرد: افزایش رفاه جامعه موجب حضور مردم در حیات وحش شده است اما ما تلاش می‌کنیم تا با توان موجود از طریق یگان حفاظت از داشته‌های زیست محیطی مان به خوبی محافظت کنیم.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست اظهار کرد: با توجه به اعتقاد سازمان محیط زیست به فرهنگ‌سازی از طریق آموزش اقشار مختلف مردم، آموزش محیط زیست را از طریق سمن‌ها و شبکه زیست محیطی در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیرکل محیط زیست استان افزود: در حال حاضر با دانشگاه‌های مختلف تفاهم نامه همکاری دو جانبه و یا چند جانبه داریم که در چارچوب آن تفاهم‌نامه همکاری‌های زیست محیطی خواهیم داشت.

وی همچنین بودجه و منابع مالی اختصاص داده شده به سازمان محیط زیست را مناسب ندانست و اظهار کرد: در صورت افزایش این بودجه می‌توان خدمات بهتر و مناسب تری ارائه کرد.

صالحی از بررسی ده منطقه استان برای قرار گرفتن در زیر پوشش حفاظت محیط زیست خبر داد و گفت: این مناطق وسعتی 500 هزار هکتاری دارند که پس از بررسی و تایید زیر پوشش حفاظتی سازمان قرار خواهند گرفت.

گفتنی است وی در این نشست مجازی که به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد به شعار هفته «هفت میلیارد رویا، یک سیاره، با احتیاط مصرف کنید» اشاره و از همه مردم به حفاظت از محیط زیست دعوت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار