معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: 10 طرح عمرانی مهاباد با متوسط بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی در دولت یازدهم در حال اجراست.
کد خبر: ۴۵۳۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۵ 05 July 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:تقی کهوریان روز سه شنبه در پایان بازدید از طرح های عمرانی مهاباد توسط اعضای شورای فنی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار  افزود: این طرح ها شامل اجرای طرح تصفیه خانه آب شرب با روش 'بیو تی' با اعتبار مصوب 428 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات سرمایه گذار با ظرفیت 64 هزار مترمکعب در شبانه روز با بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است که امسال به پایان می رسد.
وی با تاکید بر توجه دولت یازدهم به مناطق محروم و انجام طرح های مختلف در این مناطق و برنامه ریزی های بیشتر در دولت دوازدهم برای رفع محرومیت اظهار کرد: طرح برج آبگیر مهاباد با اعتبار مصوب 58 میلیارد ریال و با 72 درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر طرح های شهرستان مهاباد است که از پیشرفت مناسبی برخوردار است.
کهوریان ادامه داد: مرکز آموزش عالی سلامت با 70 میلیارد ریال اعتبار مصوب حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امسال به پایان می رسد.
وی اضافه کرد: ساخت مرکز تشخیص بیماران سرطانی و کلینیک تخصصی مهاباد با 90 درصد پیشرفت فیزیکی مراحل پایانی ساخت خود را می گذراند.
وی گفت: دانشکده پیراپزشکی مهاباد نیز امسال با پذیرش دانشجو راه اندازی می شود.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: مرکز تصفیه خانه روستای 'دوستالی' مهاباد در ابتدای جاده بوکان و طرح آبیاری تحت فشار این روستا از پیشرفت حدود 85 درصدی برخوردار است که تاثیرات مناسبی را در کشاورزی منطقه و کمک به کشاورزان برجای خواهد گذاشت.
کهوریان همچنین افزود: طرح های مربوط به اداره ورزش و امور جوانان مهاباد امسال تکمیل می شوند و برخی سال آینده به پایان می رسند.
وی در خصوص طرح های راه نیز گفت: طرح تعریض جاده مهاباد به ارومیه 31 کیلومتر انجام شده و تا کنون 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، 20 کیلومتر آن امسال به پایان می رسد و در مجموع تا کنون 85 کیلومتر از این راه کار شده است.
وی یادآور شد: 75 کیلومتر باقی مانده از جاده مهاباد- ارومیه هم در دستور کار قرار گرفته است.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی به همراه شورای فنی استان شامل مدیران کل آبفا، دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، رئیس سازمان جهادکشاورزی و معاون دانشگاه علوم پزشکی استان با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه مهاباد از 10 طرح عمرانی شهرستان مهاباد بازدید و در جریان پیشرفت کار قرار گرفتند.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
منبع/ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار