استاندار کرمانشاه گفت: تمام توان خود را به کار گرفته ایم تا کرمانشاه امسال یک میزبان شایسته برای زوار اباعبداله الحسین (ع) باشد و بستری را فراهم کنیم تا خدماتی همسطح با مرز مهران و سایر مرزها به این عزیزان ارایه شود.
کد خبر: ۴۵۰۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ 30 June 2017
به گزارش خبرگزرای تابناک به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ دکتر رازانی با همراهی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور در قالب یک سفر کاری یک روزه وارد شهرستان قصرشیرین شد و از نزدیک به بررسی میدانی وضعیت زیرساخت های مرزهای پرویزخان و خسروی و انجام برنامه ریزی ها و هماهنگی برای عبور مناسب زوار اباعبداله الحسین (ع) در اربعین حسینی از طریق مرز خسروی پرداخت.

استاندار کرمانشاه در حاشیه این بازدید اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به تحولات مثبت عراق و برقراری امنیت بهتر در مرزهای غربی کشور، امکان عبور زوار اربعین از طریق مرز خسروی فراهم شده است.

این مقام عالی استان افزود: ستاد اربعین حسینی موضوع عبور زوار از مرز خسروی را مصوب کرده است و با هماهنگی های صورت گرفته دولت عراق نیز مسئولیت تأمین امنیت زوار اربعین را عهده دار شده است.

 وی در ادامه خسروی را یک مرز گمرکی با امکانات مناسب توصیف کرد و گفت: مرز خسروی یک مرز مسافری کاملاً فعال در مرحله اول عبور زوار- تا پیش از ناامنی های چند سال اخیر در عراق- بوده است و خوشبختانه با سرمایه گذاری های صورت گرفته از امکانات و زیرساخت های مناسبی برخوردار می باشد.

دکتر رازانی تصریح کرد: کار میزبانی شایسته از زوار اباعبداله الحسین (ع) با توجه به این زیرساخت های مناسب کار چندان دشواری نخواهد بود.

وی عنوان کرد: با وجود این امکانات مناسب اولیه، مدیریت ارشد استان با جدیت به دنبال فراهم کردن زیرساخت ها و بسترهای لازم برای میزبانی شایسته از 500 هزار زوار اربعین است.

این مقام عالی استان ادامه داد: تلاش می کنیم امسال یک میزبان شایسته برای زوار اباعبداله الحسین باشیم و خدماتی همسطح با مرز مهران و سایر مرزها به این عزیزان ارایه کنیم. بی گمان با برنامه ریزی های صورت گرفته کیفیت این خدمات در سال های بعد ارتقای بیشتری نیز خواهد یافت.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: در همین راستا معاون وزیر راه و شهرسازی به کرمانشاه آمدند و از نزدیک به بررسی وضعیت موجود و آخرین هماهنگی ها و برنامه ریزی ها با حضور ایشان صورت گرفت.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در زمینه ترمیم آسفالت مسیر خسروی، ایجاد سرویس های بهداشتی و ایجاد گیت های مسافری کمک می کنند. در این میان روکش آسفالت هم اکنون در حال انجام است.

دکتر رازانی ادامه داد: برای پارکینگ خودروهای سواری و اتوبوس ها دو قطعه زمین 80 هکتاری و 30 هکتاری در نظر گرفته شده و در حال آماده سازی است.

 




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار