- مدیر شرکت غله و امور بازرگانی ایلام گفت: نزدیک به 6 هزار تن دانه روغنی کلزا با پایان یافتن فصل برداشت از کشاورزان استان ایلام به صورت تضمینی خریداری شده است.
کد خبر: ۴۴۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ 24 June 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛کامران سلیمان پور اظهار کرد: 160 میلیارد ریال مطالبه به کشاورزان کلزا کار استان ایلام پرداخت شده و در واقع همه مطالبه کشاورزان پرداخت شده است.
 
وی افزود: با توجه به اینکه استان ایلام فاقد کارخانه روغن کشی است تمام دانه های کلزای خریداری شده از کشاورزان به استان های دارای کارخانه روغن گیری صادر شده است.
 
سلیمان پور یادآور شد: هر چند بخش عمده و اصلی کلزا برداشت و خریداری شده و زمان خرید این محصول تا پایان خرداد ماه اعلام شد اما این شرکت تا هر زمان که برداشت دانه روغنی کلزا از سوی کشاورزان ادامه داشته باشد آماده خرید این محصول از کشاروزان است.
 
وی گفت: برداشت و خرید کلزا از زمین های کشاورزی استان ایلام از اواخر فروردین امسال آغاز شد و بر این اساس هر کیلوگرم کلزا با قیمت تضمینی 27 هزار و 230 ریال از کشاورزان خریداری می شود.
 
 در سال زراعی جاری نزدیک به پنج هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان ایلام زیر کشت محصول کلزا رفت که یک هزار و 100 هکتار آن به علت های تاخیر در بارش های پاییزی، خشکسالی و سرما از بین رفت.

10مرکز خرید و سیلو برای ذخیره کلزا در این استان در نظر گرفته شده که سه مرکز آن در شهرستان دهلران قرار دارد، محصول کلزا بیشتر در شهرستان های دهلران و مهران کشت می شود و پس از ذخیره سازی در سیلوها به استان های دارای کارخانه روغن کشی فرستاده می شود.
 
پیش بینی می شود امسال حدود هفت هزار تن دانه روغنی کلزا از مزارع استان ایلام برداشت شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار