دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: سیستم اعتیاد به شکلی کاملا هوشمندانه نوجوانان و جوانان ما را هدف قرار داده است که مهمترین محور مقابله با این پدیده شوم، فعالیت های فرهنگی و پیشگیرانه است.
کد خبر: ۴۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵ 08 June 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمدرضا ابراهیمی، روز یکشنبه در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری مواد مخدر افزود: آگاه سازی عموم افراد جامعه به ویژه قشر جوان از مضرات مصرف مواد مخدر می تواند گام موثری برای پیشگیری از گرفتاری جوانان در دام این بلای خانمان سوز باشد.

وی ادامه داد: مواد مخدر و روانگردان ها از جدی ترین آسیبهای اجتماعی است که باید با برنامه ریزی منسجم و با رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر به مقابله با آن بپردازیم.

ابراهیمی، نقش رسانه ها در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه در خصوص آسیب های مواد مخدر را بسیار اثرگذار دانست و تصریح کرد: امیدواریم با کمک و همراهی اصحاب رسانه بتوانیم در راه مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر و نجات گرفتاران در دام اعتیاد گام های اساسی برداریم.

وی، 49 درصد از قتل ها، 82 درصد از تجاوزها، 50 درصد از سوانح رانندگی، 27 درصد از خودکشی ها، 50 درصد از همسرآزاری ها و 55 درصد از طلاق ها را ناشی از مصرف مواد مخدر دانست و ادامه داد: استان فارس با برنامه ریزی و اقدامات مناسب توانسته است جایگاه خود در بحث مبارزه با مواد مخدر و جرائم مربوط به آن را بهبود ببخشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، خبرنگاران را بازوان اصلی و توانمند عرصه فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی دانست و افزود: با تکیه بر این ظرفیت می توان به یک جنبش فراگیر اجتماعی در عرصه پیشگیری اولیه از اعتیاد دست یافت.

وی، با اشاره به نزدیک شدن به سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر (26 ژوئن – پنجم تیرماه) افزود: باید آموزش و اطلاع رسانی صحیح و مبتنی بر اصول علمی برای تمامی اقشار جامعه بویژه نوجوانان و جوانان در دستور کار قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار