استاندار کرمانشاه با بیان اینکه پس از انقلاب خدمات ارزنده ای در منطقه اورامانات انجام شده است، گفت: کارنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی در مناطق کردنشین درخشان است.
کد خبر: ۴۴۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ 22 June 2017
 به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه، اسد اله رازانی در نشستی با نخبگان اهل سنت استان که در سالن شهدای استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: هویت ملی ما که شامل جمعیت اهل سنت و جمعیت اهل شیعه هستند منافع و امنیت ملی ما را تشکیل می دهد. فاصله چندانی بین شیعه و سنی در بخش های عقیدتی و عملی وجود ندارد و در مبانی اصلی با یکدیگر مشترک هستیم و شخص مقام معظم رهبری نیز «اسلام» را عنصر هویت بخش ملی ما میدانند.

 وی گفت: ۳۸ سال پس از انقلاب کارنامه کل نظام در مناطق کردنشین همچون اورامانات بسیار درخشان بوده و پیشرفت های خوبی در این مناطق ایجاد شده است.

 استاندار کرمانشاه افزود: به عنوان مثال تعداد تحصیلکرده ها در شهر پاوه پیش از انقلاب کمتر از انگشتان دست بود اما انقلاب اسلامی عدالت آموزشی و تحصیلات دانشگاهی را به این شهر و‌دیگر مناطق مرزی و‌دورافتاده برد.

 رازانی با اشاره به اینکه انواع مفاسد در میان جوانان ناامید طعم گیری می کنند، عنوان کرد: نباید احساس فقر و بیکاری در میان جوانان گسترش پیدا کند تا آنان از آینده کشور ناامید شوند.

 وی تاکید کرد:  در تمامی ارکان جمهوری اسلامی اصل بر محرومیت زدایی از تمامی مناطق کشور است و با تمام توان در این زمینه تلاش می شود.

 استاندار کرمانشاه با اشاره به عقب ماندگی این استان نسبت به دیگر استان ها گفت: نباید فراموش کنیم که برخی از امکانات زیر ساختی به‌نسبت دیگر استانها با تأخیر به کرمانشاه آمدند.

وی در این خصوص خاطرنشان ساخت: به طور مثال تاسیس دانشگاه های ملی در شهرهایی چون مشهد و تبریز و شیراز به دهه های بیست و سی شمسی برمی‌گردد، در حالیکه دانشگاه کرمانشاه در سال ۱۳۵۴ ساخته شده است و به همین خاطر فارغ التحصیلان آن مناطق با قرار گرفتن در پستهای کلیدی وزارتخانه ها، نقش خود را در توسعه استانهای خود زودتر شروع کردند.

 استاندار کرمانشاه در مثال دیگری دراین خصوص، به‌فاصله صد و یک ساله میان افتتاح راه آهن تبریز و‌کرمانشاه اشاره نمود و افزود: با اینهمه چشم انداز توسعه استان روشن است و ‌تردیدی نداریم که استان کرمانشاه بر ریل توسعه قرار گرفته و‌ به پیش می رود.


 رازانی یاآور شد: زیر ساخت های استان کرمانشاه به منظور توسعه بسیار مناسب است و باید از آنها به خوبی استفاده کرد.

 وی با بیان اینکه امروز بیکاری مشکل اصلی تمام کشور است، گفت:  بر اساس برنامه ششم، استان هایی همچون کرمانشاه که برخوردار کمتری از نظر اشتغال دارند از بخشودگی مالیاتی برخودار می شوند.

 استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دولت به دنبال رفع بیکاری در مناطق محروم است، اظهارداشت: توسعه اورامانات از اولویت های اصلی مدیریت استان محسوب می شود.
 
 رازانی افزود: مردم منطقه اورامانات رأی قاطعی به دکتر روحانی دادند، این رای حقی بر گردن دولت ایجاد می کند و مسوولان برای خدمت به این منطقه خود را مؤظف می دانند.

 وی اعلام کرد: اقای روحانی در زمینه انتصاب اهل سنت در پست های مدیریتی تابوشکنی خواهد کرد که به زودی اخبار آن منتشر خواهد شد. 

استاندار کرمانشاه تاکید کرد که به کارگیری نیروهای اهل سنت و بانوان در پست های مدیریتی کرمانشاه به طور قطع دنبال خواهد شد.

 در این نشست صمیمانه‌ هشت تن از نخبگان اهل سنت مطالبات و مسائل مربوط به جامعه اهل سنت استان را مطرح نمودند.‌
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار