مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در بخش رقابتی هفته قرآن و عترت می‌توانند آثار خود را تا ۳۰ خرداد به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
کد خبر: ۴۴۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 18 June 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ علی محمدنیاکان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز (27 خرداد) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: هفته قرآن و عترت استان برای دومین سال پیاپی در مرکز استان برگزار می‌شود.
 
 وی، بابیان اینکه تاکنون بیش از 300 اثر به دبیرخانه این هفته در استان ارسال‌شده است، تصریح کرد: هم‌زمان با آغاز و مراسم افتتاحیه هفته قرآن و عترت در استان، نمایشگاهی از دستاوردهای قرآنی مؤسسات قرآن و عترت این استان و مجموعه‌ای از فعالیت‌های قرآنی استان تا 14 تیرماه در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته می‌شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، بیان کرد: جشنواره‌های حفظ و تلاوت قرآن کریم ویژه برادران، جشنواره‌های هنرهای تجسمی، جشنواره آواها و نغمات آئینی، جشنواره مقاله‌نویسی و انشاء و جشنواره شعر و داستان ازجمله برنامه‌های هفته قرآن و عترت در ایلام است.
 
محمد نیاکان، گفت: جشنواره تلاوت و حفظ قرآن کریم ویژه برادران در رشته‌های حفظ ٥ جزء، ده جزء، حفظ کل قرآن کریم، تلاوت و مسابقه نهج‌البلاغه در این هفته برگزار می‌شود که هر فرد می‌تواند دریکی از رشته‌های مورداشاره شرکت کند و به افراد راه‌یافته به بخش پایان نیز گواهی شرکت در مسابقات اعطا می‌شود.
 
وی، بابیان اینکه یکی از محوری‌ترین فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به توسعه و تبلیغ فرهنگ قرآنی در سطح جامعه است، افزود: در ماه مبارک رمضان سال جاری نیز برنامه‌هایی تحت عنوان جشن رمضان در شهرستان‌های مختلف با برگزاری برنامه‌هایی از قبیل محافل انس با قرآن کریم، تفسیر قرآن کریم با محوریت سوره ملک و بیان احکام اسلامی، برگزاری جلسات اخلاق با حضور ائمه جمعه و همچنین اجرای طرح ربیع القرآن در سطح کانون‌های مساجد برگزارشده است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، بابیان اینکه قرآن کتاب هدایت و سعادت بشریت است، خاطرنشان کرد: دومین هفته قرآن و عترت (ع) استان ایلام باهدف تولید و ارائه دستاوردهای قرآن و عترت (ع) و جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی و مراکز و مؤسسات مردمی استان با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود./م
شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار