وزیر بهداشت گفت: متاسفانه کانون بسیاری از جریانات اخیر حرف‌ها و حدیت‌ها در مشهد بود و باید بگویم آنهایی که چشم دیدن ندارند و معتقدند دولت قوی‌تر سرکار بیاید، مطمئن باشند در مسیر امیرالمومنین (ع) نیستند.
کد خبر: ۴۴۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳ 17 June 2017
سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی دیشب در مراسم افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز با عرض تسلیت شهادت حضرت علی(ع) اظهار کرد: مشکلی که داریم این است که همیشه دنبال آن هستیم بدانیم حضرت علی(ع) را چه کسی به شهادت رساند، به چه دلیل و چگونه و فقط ذکر مصیبت می‌کنیم .

وی با بیان اینکه در دوران معاصر نیز همان ذکر مصیبت ادامه دارد، افزود: هیچ‌وقت به این فکر نکردیم که چرا از شخصیت برجسته امیرالمومنین(ع) صحبت نمی‌شود اینکه چگونه زندگی کردند و در دوران خلافت چه کارهایی انجام دادند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) در برابر دستگاه آلوده به زر و زور مقاوم بود، هرگاه  مردم سئوال می‌کردند که مگر علی نماز هم می‌خواند، افزود: به عنوان افرادی که ادعای شیعه بودن داریم و خود را دوستدار علی (ع) و فرزندانش می‌دانیم، باید در درجه اول آشنا به زندگی سیاسی ایشان باشیم که بعد از رحلت حضرت رسول(ص) چه کارهایی کردند و آن را با این دوران مقایسه کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه همه مسائل فقط رعایت حقوق شهروندی نیست و باید به علی (ع) نگاه کنیم تا ببینیم که با باطن خود چگونه بودند و به فرزندانش چه توصیه و سفارشی داشتند، ادامه داد: ایشان با افرادی که رقبای او بودند رفتاری تأمل‌برانگیز داشتند و حتی به خلفای ماقبل خود در اداره جامعه و خدمت به مردم کمک کردند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی ایران چقدر مصیبت‌زده هستیم که عده‌ای خود را ارزشی و عده‌ای خود را غیرارزشی می‌دانند،گفت: ما دولت هستیم و همه عشق و باورمان بر این است که اهداف امام راحل را عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای ارزشی ما را چهار درصدی می‌دانند،افزود: با اینکه شیعه علی(ع) هستیم ولی برخی حکومت علوی را که مدنظر مولا بود نمی‌بینند و فاصله با آن دارند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: قطعاً بین آرمان‌ها و واقعیت فاصله بسیار زیادی هست و مهم این است که در مسیر قرار بگیریم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه از ۱۴۰۰ سال گذشته تا امروز همیشه جنگ بر سر قدرت بوده است، ادامه داد: قدرت خوب است ولی جنبه منفی دارد و آن جنبه برای زمانی است که تحت افکار شیطانی قرار گیرد.

وی با یادآوری اینکه در زمان حضرت علی (ع) آمریکا و انگلیس نبود ولی ببینید دشمنان ایشان چه کسانی بودند که از خود نزدیکانش هم بود، افزود: به نظر می‌رسد هرکسی به فراخور میل خود طرف مقابل را متهم می‌کند و بعضاً دچار افکار شیطانی می‌شود که به امید خدا ما جزو هیچ‌کدام از آنها نخواهیم بود.

قاضی‌زاده هاشمی با یادآوری نحوه صحبت‌های امام راحل که همیشه با احتیاط و دقت سخن می‌گفتند، افزود: ایشان معتقد بودند هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست، ایشان انقلابی واقعی را همان بسیجیان و مجاهدان در راه اسلام می‌دانستند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه همه این افتتاحیه‌ها در راه اهداف امام راحل بوده و نشان از انقلابی‌گری است،گفت: افرادی که با دروغ و تهمت‌زدن اقدام به بازی با اذهان عمومی می‌کنند، به دور از ولایت علوی هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی‌ به تازگی تهمت و دروغ را جز عبادات روزمره خود قرار داده‌اند و اگر روزانه به کسی نسبت خلاف ندهند، روزشان سپری نمی‌شود،اظهار کرد: متاسفانه این افراد خود را ارزشی نامیده‌اند که مصیبت بزرگی است.

قاضی‌زاده هاشمی با ابراز تاسف نسبت به افراد ملقب به ارزشی در جامعه گفت: یکی از ناراحتی‌های من برای این افراد این است که با نفاق، دروغ و فریب افکار عمومی پیش می‌روند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بزرگ شده مشهد بوده و آشنا با آنجا هستم، اظهار کرد: متاسفانه کانون بسیاری از جریانات اخیر در مشهد بود و باید بگویم  آنهایی که چشم دیدن ندارند و معتقدند دولت قوی‌تر سرکار بیاید، مطمئن باشند در مسیر امیرالمومنین (ع) نیستند.

وی ابراز کرد: برخی معتقدند کارشان در جامعه با حقیر کردن دولت پیش خواهد رفت و فرقی نمی‌کند که چه کسی باشد، این تفکر کوتاه فکری و ابلهانه است.

قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: وقتی رئیس جمهور مقتدر باشد، رهبر نیز مقتدر خواهد بود و با قدرت دولت، نظام قدرتمند خواهد شد و به اهداف عالی دست خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: هر کسی که به شما در پیشرفت کمک می‌کند در مسیر حضرت علی(ع) است و هر کسی خلاف آن عمل کند، خدا به برکت امشب هدایتش کند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: ما دشمنان زیادی داریم و اگر بخواهیم در منطقه آشوب‌زده موفق بوده و کشتی را به ساحل آرامش برسانیم، همه باید با هم باشیم .

وی  تأکید کرد: باید از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کرده و به رأی مردم احترام بگذاریم، این حجم از بیکاری، طلاق و اعتیاد شایسته‌ کشور ما نیست چرا که نام امیرالمومنین (ع) بر تارک کشور ما نقش بسته است و امید است تا با هماهنگی و یاری کردن هم در راستای حل مشکلات گامی به جلو برداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار