مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام خبر داد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره ملی سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در این استان گفت: تاکنون 50 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده است.
کد خبر: ۴۴۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ 14 June 2017
 به گزارش تابناک رضوی به نقل از خبرگزاری فرهنگ رضوی،علی‌محمد نیاکان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام  و دبیر جشنواره ملی سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی منصور افزود: این جشنواره در سری جدید در سطح فرامرزی ویژه 2 کشور عراق و ایران با موضوع سفرنامه و خاطره‌نویسی به دو زبان فارسی و عربی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این جشنواره برای دهمین سال متوالی در ایلام برگزار می‌شود .
نیاکان یادآور شد: علاقه‌مندان تا 20 تیر فرصت دارند نسبت به تولید و جمع‌آوری آثار با موضوع خاطره‌نویسی و سفرنامه امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت شاه‌چراغ (ع) و سایر امامزادگان به زبان‌های فارسی و عربی اقدام و آن‌ها را به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ارسال کنند.
نیاکان بابیان این‌که تاکنون از 17 استان کشور به دبیرخانه جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی اثر ارسال‌شده است گفت: پوستر و فراخوان این جشنواره به زبان عربی برای توزیع در کشور عراق و در بین زوار عراقی حرم مطهر رضوی که از مرز مهران وارد کشور می‌شوند چاپ و توزیع‌شده که شاهد استقبال خوبی از این فعالیت در رمز مهران بوده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در دو گروه سنی زیر 17 سال و بالای 17 سال به دو زبان فارسی و عربی برگزار می‌شود که محوریت آثار ارسالی سفر به مشهد مقدس، زیارت حرم مطهر امام رضا (ع)، سفر به قم زیارت حضرت معصومه (س)، سفر به شیراز و زیارت حضرت شاه‌چراغ و زیارت امامزادگان باشد.
 وی با اشاره به برگزاری نشست‌های شورای سیاست‌گذاری و اتاق فکر جشنواره  گفت: انجام تبلیغات وسیع در فضای مجازی، ساخت تیزر تبلیغاتی جشنواره به‌منظور پخش از سیمای مرکز ایلام، توزیع مجدد 500 نسخه فراخوان در سطح استان از فعالیت‌های دبیرخانه این جشنواره است.
 وی اظهار کرد: در سال جاری علاوه بر جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی که به‌صورت فرامرزی برگزاری می‌شود، برنامه شب‌شعرهای رضوی در استان ایلام در سطح سه شهرستان دره شهر، دهلران و ایلام برگزار می‌شود.
 مدیرکل ارشاد ایلام، تشکیل کمیته برنامه‌ریزی با حضور اهل شعر و ادب استان، برنامه‌ریزی برای برگزاری سه محفل شعر در تیرماه 96 و توزیع فراخوان و پوستر این برنامه و اطلاع‌رسانی از طریق فضای مجازی از دیگر فعالیت‌های دبیرخانه این جشنواره در راستای جمع‌آوری آثار شاعران آیینی استان بوده است.
 به گفته وی، اختتامیه جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی، 9 مرداد هم‌زمان با دهه کرامت در ایلام و با حضور منتخبان جشنواره، برگزار و نفرات برتر مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
گفتنی است؛ جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با موضوع‌های مختلف فرهنگی، هنری و علمی همه‌ساله دهه کرامت از میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) باهدف توسعه و ترویج فرهنگ رضوی در سراسر کشور برگزار می‌شود که استان ایلام میزبان جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار