کد خبر: ۴۴۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۷ 07 June 2015
 هیربد معصومی در گفت‌وگو با تسنیم در کرج، با تأکید بر اینکه حفظ سلامت و جلوگیری از آلودگی آب شرب برای انسان‌ها امری اجتناب‌ناپذیر و الزامی است، اظهار داشت: دو مخزن در استان البرز وجود دارد که بخشی از آب تهران از طریق این دو مخزن تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی و تدابیر اتخاذ شده در آن این طرح اجرا می‌شود، افزود: انتقال آب شرب تهران از سهمیه سد امیرکبیر از طریق لوله تا تهران صورت می‌گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار البرز با اشاره به اینکه این طرح دارای موارد مثبتی نیز است، تصریح کرد: در این طرح آلودگی کمتر بوده و از تبخیر آب به‌ویژه در تابستان‌ها به‌لحاظ شدت آفتاب و گرمای بیش‌ از حد جلوگیری می‌شود.

وی با ابراز اینکه با اجرای این طرح، علاوه بر کنترل میزان آب، سلامت آن نیز تضمین می‌شود، گفت: این امر اقدامی است که توسط وزارت نیرو انجام شده است.

معصومی با اعلام اینکه بخشی از آب سد امیرکبیر به کرج تعلق دارد که به‌عنوان حق‌آبه به آن داده می‌شود، خاطرنشان کرد: مازاد این حق‌آبه به استان تهران منتقل می‌شود که این امر از سال‌های گذشته مرسوم بوده است.

وی با تأکید بر اینکه با انتقال حق‌آبه تهران از سد کرج، از طریق لوله، از حجم رودخانه کرج کاسته می‌شود، اظهار داشت: زیبایی و طراوت جاده چالوس به‌سبب وجود آب و این رودخانه است که با این شرایط انتقال، آبی برای جذب گردشگر در رودخانه کرج باقی نمی‌ماند.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار