منشا آلودگیهای اخیر تهران و قرار گرفتن کیفیت هواي پایتخت در شرایط ناسالم، ریزگردهاست، نه سوخت خودروها، هرچند افزایش هرچه بیشتر کیفیت سوخت در دولت تداوم دارد.
کد خبر: ۴۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 06 June 2015
به گزارش شانا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست،در نشست خبری که به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد به موضوع بهبود کیفیت هوای تهران و دیگر کلانشهرها در سال گذشته اشاره کرد و گفت: هوای تهران و دیگر کلانشهرها پارسال از وضع به نسبت خوبی در مقایسه با سال ٩٢ برخوردار بود به گونه‌ای که پارسال هوای تهران هیچگاه به وضع هشدار و یا خطرناک نرسید، البته آمارهای شرکت کنترل کیفیت هوا وابسته به شهرداری تهران و همچنین آمارهای سازمان حفاظت محیط زیست نیز این موضوع را تایید می‌کند.

وی با بیان این که تهران در سال ٩٣، ٤٤ روز هوای سالم و پاک بیشتری نسبت به سال ٩٢ تجربه کرد، افزود: امسال تاکنون ١٢ روز هوای پاک و حداکثر ١٣ روز نیز هوای ناسالم در کلانشهر تهران ثبت شده است.

ابتکار تصریح کرد: منشا آلودگیهای اخیر هوای تهران و رسیدن شاخص کیفیت هوا در این شهر به وضع ناسالم مربوط به ریزگردهاست و سوخت خودروها در این آلودگی نقشی ندارند، هرچند سیاستهای ارزیابی کیفیت سوخت، سنجش برخط و آنلاین آلودگی هوا، سنجش آلودگی خودروها، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، توسعه حمل و نقل عمومی و حذف سوخت مازوت در نیروگاهها در دولت ادامه خواهد یافت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به موضوع گرد و غبار اشاره و تصریح کرد: منشا بسیاری از گرد و غبارهای ایجاد شده در کشور خارجی است، اما به دلیل ناامنیهای موجود در منطقه، تاکنون راهکاری برای مقابله با گرد و غبار خارجی ایجاد نشده است.

وی به بحث کارآمدی و کارآیی حکمرانی در سازمان حفاظت محیط زیست اشاره کرد و گفت: جهت گیریها و توجه شخص رئیس جمهوری نسبت به محیط زیست، اجرای سیاستهای زیست محیطی در دستگاههای اجرایی کشور، اتخاذ سیاستهای استانداردسازی خودروها بعد از گذشت ٨ سال و سیاستهای مثبت و سازنده وزارت نفت در خصوص توزیع بنزین استاندارد و یورو٤ در کلانشهرهای کشور از موارد و اتفاقهای مهم سال گذشته بود که البته امسال نیز تداوم خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار