بخشدار هندمینی گفت: 20 هکتار از عرصه های جنگلی و مراتع این بخش از توابع شهرستان بدره طعمه حریق شد.
کد خبر: ۴۳۸۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ 11 June 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛مهرداد کریمی اظهار کرد: آتش سوزی منطقه طبیعی کلگه (سیه پیر) که از ساعت 13 بعد از ظهر روز شنبه آغاز شده بود با تلاش نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان ایلام و شهرستان بدره و کمک نیروهای مردمی ساعت 23 به طور کامل مهار شد.
 
وی اظهار کرد: با توجه به وضعیت جغرافیایی منطقه ، سخت گذر بودن ، وزش باد و ماه مبارک رمضان و روزه دار بودن افرادی که به منظور کمک به مهار آتش سوزی حضور یافته بودند، شاهد تلاش و از خود گذشتگی زیادی از جانب آنان بودیم.
 
بخشدار هندمینی در مورد میزان خسارات آتش سوزی گفت: بر اساس برآوردهای اولیه 20 هکتار از عرصه های طبیعی و جنگلی دستخوش آتش سوزی شده است که مراقبت های لازم برای پیشگیری از شیوع دوباره آن در حال انجام است.
 
کریمی اضافه کرد: علت حادثه در دست بررسی است و با توجه به شدت و وسعت حادثه و محل آن که مشرف بر دریاچه و سد سیمره است، مراقبت و کنترل منطقه به منظور پایش و پیشگیری از بروز دوباره آتش سوزی در دستور کار است.
 
 بیش از 80 درصد از مساحت شهرستان بدره را عرصه های منابع طبیعی مانند جنگل و مرتع تشکیل داده است که سطحی حدود 35 تا 40 هزار هکتاری جنگل آن در کنار رشته کوه کبیرکوه و رودخانه و دریاچه سد سیمره محل مناسبی برای زندگی گونه های مختلف پرندگان از جمله عقاب ،کبک ، تیهو، کبوتر و پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی مانند اردک ، قاز، باکلان و خودکا محسوب می شوند.
 
بدره در 87 کیلومتری مرکز استان قرار دارد و دارای 2 بخش مرکزی و هندمینی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار