مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آغاز طرح پایش و پالایش برچسب‌گذاری مواد غذایی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی از امروز (20 خرداد) همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۴۳۸۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 10 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،شهریار مستوفی ، برچسب محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی را مقوله مهمی در سلامت مواد غذایی دانست و اظهار کرد: این برچسب‌ها اطلاعات مهمی در اختیار مصرف کننده قرار داده و او را نسبت به سلامت مواد مصرفی مطمئن کرده و دانش او را در خصوص مواد‌ غذایی افزایش می‌دهد.

وی افزود: در این طرح هر هفته 25 فرآورده یا محصول از نظر برچسب گذاری پایش و پالایش می‌شوند و در صورت وجود مشکل، از طریق تولید کننده و یا دانشگاه علوم پزشکی محل تولید پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

مستوفی تصریح کرد: در صورت عدم اقدام موثر و مناسب در زمینه رفع مشکل، در گام بعدی موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: برچسب محصولات آیتم‌های مختلفی از جمله نام محصول، مواد تشکیل دهنده، تاریخ تولید و انقضاء، آدرس محل تولید و سایر موارد را شامل می‌شود که در این طرح 26 آیتم برچسب گذاری در نظر گرفته شده که مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مستوفی افزود: بر روی جلد برخی محصولات گاهی از تصاویر غیرمرتبط  و یا عناوین اغراق آمیز مانند سالم‌ترین، بهترین و ... استفاده می‌شود که در طول طرح با اینگونه موارد نیز برخورد می‌‎شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه هر هفته 25 محصول جدید پایش می‌شود، گفت: این طرح تا پایان سال ادامه داشته و محصولات بصورت تصادفی انتخاب می‌شوند و تلاش بر این است که این طرح در سالهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار