کد خبر: ۴۳۷۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸ 09 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان یزد از واگذاری ۳ قرق اختصاصی استان یزد در راستای اجرای قانون قرق‌های اختصاصی کشور خبر داد.

سیدحسین سادات موسوی با اشاره به اینکه حفاظت از تنوع زیستی استان و آموزش و تنویر افکار عمومی از مهم‌ترین اهداف این اداره کل در استان یزد است، اظهار داشت: در حال حاضر 8 و شش دهم درصد مساحت استان یزد تحت مدیریت محیط زیست قرار دارد.

وی با بیان اینکه هوبره نماد محیط زیست استان یزد است، گفت: استان یزد در زمینه اجرای قانون قرق‌های اختصاصی پیشرو کشور است و سه قرق اختصاصی تاکنون واگذار شده است.

مدیرکل حافظت از محیط زیست استان یزد با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته در سال‌های قبل جمعیت گونه‌های حیات وحش استان یزد صد در صد افزایش داشته، خاطرنشان کرد: جلب مشارکت مردمی در حفاظت از مناطق آزاد و مشارکت بخش خصوصی در حفاظت از حداقل 385 هزار هکتار از زیستگاه‌های آزاد استان در قالب فعالیت‌های همیاری از دیگر فعالیت‌هایی است که در زمینه حفاظت از محیط زیست در یزد انجام شده است.

سادات موسوی ادامه داد: نخستین تجربه مدیریت خودگردان آثار طبیعی - ملی کشور برای حفاظت از اثر طبیعی ملی سرو ابرکوه به عنوان مسن‌ترین درخت جهان در استان یزد اجرایی شده است.

وی در ارتباط با طرح‌های تکثیر و پرورش حیات وحش استان یزد گفت: شروع پروژه تکثیر و پرورش با انتقال چهار راس گورخر از منطقه توران، افزایش تعداد گورها در دوره یازده ساله به چهل راس از جمله این اقدامات است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان یزد افزود: در راستای مقابله با خشکسالی اقداماتی از جمله ایجاد صد و شش آب انبار و آب‌رسانی سالیانه به آب انبارها صورت گرفته تا بخشی از مشکلات در این زمینه برطرف شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار