تابناک تهران - چند ماه است که نه انتخابی ای برگزار شده و نه شاهد برگزاری اردویی بودیم. نکته جالب اینکه کاندیدای مخالف من هم به این نکته اذعان داشتند که شرایط تیم بزرگسالان خوب نیست. برای نمونه به دلیل عدم فرستادن مدارک تیم ملی به مسئولان غرب آسیا، 25 هزار دلار جریمه شدیم و حالا اجازه حضور در این مسابقات را نداریم. یا اینکه هیچ بازی تدارکاتی برای تیم ملی در راه جام ملت ها پیش بینی نشده است.
کد خبر: ۴۳۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵ 06 June 2015
 انتخاب محمود مشحون به عنوان رئیس فدراسیون بسکتبال از قبل قابل پیش بینی بود. رئیس دیرپای بسکتبال ایران که در طول 12 سال مدیریت خود بر فدراسیون بسکتبال منتقدان سرسختی دارد اما نبود یک رقیب جدی و طراز اول برای او سبب شد تا  مشحون برای چهارمین دوره پیاپی در این پست ابقا شود.
 
مشحون در ابتدا درباره برنامه هایش برای اداره فدراسیون در چهار سال آینده گفت: همان طور که در مجمع اشاره کردم؛ مهمترین هدف تغییر ساختار فدراسیون است. همچنین در نظر دارم با فراخوان پیشکسوتان بسکتبال، علاقمندان به این رشته و همچنین تمام کسانی که در انتخابات این دوره حضور پیدا کردند؛ دعوت کنم تا درباره مشکلات بسکتبال در این روزها و راه حل های پیشنهادی برای پیشرفت این رشته پرطرفداربحث کنیم و به نتیجه برسیم. همچنین در نظر دارم در این دوره توجه ویژه ای را به بسکتبال بانوان و استعدادیابی در جای جای ایران داشته باشم.
 
تیم ملی بزرگسالان باید شهریورماه در جام ملت های آسیا که انتخابی المپیک ریو هم محسوب می شود؛ شرکت کند و متاسفانه در این مدت نه اردویی برگزار شده و نه تیم ملی سرمربی دارد. 

بنابراین اولین و مهمترین اولویت مشحون باید سر و سامان دادن به وضعیت تیم ملی بسکتبال برای موفقیت در این رقابت ها باشد. رئیس فدراسیون بسکتبال در گفتگو با تابناک تهران گفت: متاسفانه شرایط تیم ملی بزگسالان بحرانی است و این را نمی توان کتمان کرد.

وی افزود: چند ماه است که نه انتخابی ای برگزار شده و نه شاهد برگزاری اردویی بودیم. نکته جالب اینکه کاندیدای مخالف من هم به این نکته اذعان داشتند که شرایط تیم بزرگسالان خوب نیست و شانس ما برای حضور در المپیک ریو کمتر از 50 درصد است. اما حالا در نظر داریم با ایجاد یک اتاق فکر، بهترین تصمیم ممکن را برای این تیم بگیریم تا بتوانیم در این رقابت ها به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم. موفقیت در جام ملت های آسیا و کسب سهمیه المپیک مهمترین برنامه کوتاه مدت ما در فدراسیون خواهد بود.
 
نخستین گام برای تشکیل تیم ملی انتخاب سرمربی برای این تیم است. این در حالیست که پیش از برگزاری انتخابات فدراسیون بسکتبال، دولو سرپرست سابق فدراسیون با مربی ای صربستانی به نام پاویچوویچ به توافق رسید. توافقی که مشحون از آن اظهار بی اطلاعی می کند و تاکید می‌کند اولویت او برای انتخاب سرمربی تیم ملی گزینه ایرانی است و در اینباره به خبرنگار تابناک تهران گفت: من اصلا ایشان را نمی شناسم. نمی دانم چه کارنامه ای دارند و از کجا آمده اند و هیچ گزارشی هم در این رابطه به ما داده نشده است.

رییس فدراسیون بسکتبال افزود: مسلما آوردن مربی خارجی در این مدت زمان کم باقی مانده تا آغاز مسابقات جام ملت های آسیا به صلاح نیست و هر کسی را هم اگر بخواهیم استخدام کنیم؛ اگر حقوق 10 هزار دلاری داشته باشد؛ از ما 30 هزار دلار خواهد گرفت و این برای فدراسیون مشکل ساز است. متاسفانه در این مدت اتفاقات ناخوشایندی در بسکتبال رخ داد. برای نمونه به دلیل عدم فرستادن مدارک تیم ملی به مسئولان غرب آسیا، 25 هزار دلار جریمه شدیم و حالا اجازه حضور در این مسابقات را نداریم. یا اینکه هیچ بازی تدارکاتی برای تیم ملی در راه جام ملت ها پیش بینی نشده است. در حالی که بنده در سالیان گذشته، چندماه قبل از هر مسابقه بزرگ، مسابقات دوستانه و اردوهای تیم ملی و همچنین روادید بچه ها را حاضر می کردیم.

مشحون ادامه داد: تیم جوانان ما در اردوی تدارکاتی صربستان به سر می برد اما دو تن از مهمترین بازیکنان این تیم به دلیل صادر نشدن روادید و تعلل در برطرف کردن این مشکل، نتوانستند با تیم در این اردو حضور داشته باشند.

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره سرمربی جدید تیم ملی گفت: چه کسی بهتر از مربی ایرانی. در اولین فرصت با آقایان هاشمی، شهنازی، سجادی و همچنین دکتر گودرزی در مورد انتخاب مربی ایرانی برای تیم ملی بزرگسالان صحبت کنیم. الان بهترین زمان برای این امر است. سرانجام باید زمانی برسد که ما به مربیان داخلی اعتماد کنیم و وابستگی خود به خارجی ها را قطع کنیم و گمان می کنم الان بهترین موقعیت برای رقم خوردن این اتفاق است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار