فرمانده انتظامی استان:
فرمانده انتظامی استان با تاکید بر اتخاذ تدابیر مناسب در جهت همسو کردن دستگاه ها و نهاد ها در راستای اقدامات فرهنگی مناسب برای پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب ها گفت: احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر زمینه ساز کنترل و کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی است.
کد خبر: ۴۳۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ 08 June 2017
فرمانده انتظامی استان با تاکید بر اتخاذ تدابیر مناسب در جهت همسو کردن دستگاه ها و نهاد ها در راستای اقدامات فرهنگی مناسب برای پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب ها گفت: احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر زمینه ساز کنترل و کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی است.
 
 سردار "علی اکبر جاویدان" در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بر برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر مناسب در جهت هماهنگی و همسو کردن دستگاه ها و نهاد ها در انجام فعالیت های فرهنگی به منظور پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب ها تاکید کرد.

در این جلسه که با حضور استاندار و مسئولان ارشد اجرایی استان برگزار شد، فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به فرهنگ و اولویت های فرهنگی در جامعه گفت: تحقق شعار سال و پیگیری مطالبات فرهنگی باید به عنوان یکی از اولویت های اصلی شورای فرهنگی عمومی استان قرار گیرد.

وی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را به عنوان یکی از مهمترین اولویت های این شورا در آستانه تعطیلات تابستان عنوان کرد و گفت: ریشه بسیاری از انحرافات اخلاقی و اجتماعی در جامعه ناشی از کم توجهی به حوزه فرهنگ عفاف و حجاب است.

سردار جاویدان تصریح کرد: بی توجهی به این حوزه بیشترین اثر منفی را بر رفتار و فرهنگ عمومی به خصوص جوانان و نوجوانان داشته و نقش مستقیمی در افزایش آسیب ها و جرایم و آشفتگی های اجتماعی دارد.

وی با تاکید بر توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در همه ادارات و نهاد ها اظهار داشت: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر زمینه ساز کنترل و کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی جامعه است.

فرمانده انتظامی گلستان ادامه داد: نیروی انتظامی توجه به این فریضه الهی را به عنوان یکی از مهمترین ماموریت های خود در دستور کار داشته و در واقع ماموریت های نیروی انتظامی مصداق فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی اتخاذ اقدامات فرهنگی مناسب برای تحکیم خانواده و پیشگیری از طلاق و اختلافات خانوادگی را به عنوان یکی دیگر از اولویت ها عنوان کرد که باید به عنوان اولویت در دستور کار قرار گیرد و بیان داشت: قبح طلاق و اختلافات خانوادگی نباید در نزد افکار عمومی از بین برود.

سردار جاویدان اعتیاد به مواد مخدر را به عنوان سر منشاء بسیاری از جرایم و آسیب ها در جامعه دانست و گفت: تدوین سیاست های مناسب برای اجتماعی کردن مبارزه با مصرف موادمخدر یک ضرورت است.

وی خاطر نشان کرد: سرعت انتشار و گسترش مصرف مواد مخدر نگران کننده است و پیامد های جبران ناپذیری را بر پیکره اجتماع خواهد گذاشت.

فرمانده انتظامی گلستان در پایان بر تدوین سیاست های فرهنگی مناسب، پیگیری و اجرایی شدن دقیق مصوبات شورا در جهت گسترش و ارتقاء فرهنگ عمومی در راستای پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب ها تاکید کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار