نماینده بافق:
نماینده شهرستان های بافق ، مهریز ، ابرکوه ، خاتم و بهاباد به ارائه گزارش عملکرد یک ساله خود پرداخت .
کد خبر: ۴۳۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 03 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور با اشاره به این که به طور میانگین در عرض یکسال ۱۳ بار از شهرستان های حوزه انتخابیه بازدید بعمل آمده عنوان کرد : علت کم توفیقی نماینده در رابطه مستقیم با مردم گستردگی حوزه انتخابیه و از سوی دیگر حجم بالای وظایف نمایندگی است.

صباغیان گفت در راستای حل مشکلات مردم تا کنون ۶۷ جلسه با مدیران اجرایی استان و 22 دیدار با وزیران ، معاونان وزیران و معاونان رئیس جمهور برگزار کرده و 35 نطق و تذکر هم در مجلس شورای اسلامی ارائه داده است. نماینده حوزه انتخابیه 5 شهرستان استان افزود از وزیر بهداشت ۱۴ دستور، وزیر راه ۱۹ دستورو وزیر کشاورزی ۲۰ دستور در همین راستا گرفته شده است.

محور بافق یزد در حال تکمیل شدن

وی با اشاره مشکلات شهرستات بافق و محور بافق_ یزد بیان کرد: کسی نمی تواند ادعا کند موضوع جاده بافق- یزد را به تنهایی حل کرده است تخصیص اعتبار این محور انجام و کار در حال اتمام می باشد.

مافیای فولاد نمی خواهد زنجیره فولاد در بافق تکمیل شود

وی در ادامه گفت در رابطه با فولاد ابویی که ۵ سال بلاتکلیف است با وزیر صنعت، معدن و تجارت و ۴ جلسه با معاون وزیر جلسه داشته ام و روزانه این مسئله را پیگیری کرده ام و حتی در مجلس تذکر داده ام . صباغیان گفت چندین ماه گذشته مجوز صادر شده و هفته گذشته با تخصیص وام موافقت گردید و اگر این کار به سرانجام برسد بافق از گردنه ی سرمایه گذاری با موفقیت عبور می کند و حلقه ی زنجیره فولاد در بافق تکمیل می شود. نماینده استان در مجلس شورای اسلامی افزود احساس می شود مافیای فولاد نمی خواهد این کار انجام گیرد .

نماینده مردم حوزه انتخابیه مهریز با اشاره به صورتجلسه ۹ شهریور سال ۹۳ تصریح کرد: احساس می شود مسئولانی که زیر این صورتجلسه را امضا کردند در رابطه با اجرایی شدن آن کوتاهی می کنند و اگر این صورتجلسه به بن بست کشیده شود حتما با مردم صحبت خواهم کرد و در سنگ آهن در حضور کارگران واقعیت را بیان می کنم.

کارهانه اسیدفسفریک و آهن اسفنجی در بافق احداث می شود

صباغیان بافقی در رابطه با معدن فسفات و حق و حقوق کارگران این شرکت خاطر نشان کرد:بهره برداری این شرکت به شرکت خاتم الانبیا سپرده شده که پس از جلسه با معاون تهیه و تولید و بازدید از این معدن مقرر شد کارخانه اسید فسفریک احداث شود شرکت خاتم الانبیا نیز در مناقصه کارخانه آهن اسفنجی برنده شد و ظرف یک ماه مهلت دارد تا ساخت این کارخانه را آغاز کند.

وی ادامه داد: در تمام شهرها کارگروه توسعه تشکیل و اولویت ها مشخص شده است‌.

پیگیری راه های گزوئیه ، نوق و بهادران

صباغیان در ادامه به پیگیری وضعیت راه های گزوئیه،نوق وبهادران اشاره کرد و گفت:راه گزوئیه باتوجه به حساسیت ویژه ای که در استان قرار دارد پیگیری و حل می شود. درمورد راه نوق نیز بخش جاده ای که در بافق قرار دارد آسفالت شده و بخشی که در کرمان است بیش از 7کیلومتر آن در حال آسفالت و راه بهادران هم باز شده است. نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی افزود: در مورد محیط زیست هم بهتر است از طریق استانی عمل شود.

18 میلیارد اعتبار برای بیمارستان بافق

صباغیان در مورد پیگیری وضعیت بهداشت بافق نیز اظهار داشت:با پیگیری و جلسه با با وزرا دو آمبولانس به بافق اختصاص داده شد و ۱۸ میلیارد تومان اعتبار هم برای بیمارستان بافق در نظر گرفته شده است.

مهلت دو هفته ای برای فرمانداران

وی به نقش مثبت مسئولین استان و شهرستانهای حوزه انتخابیه اشاره کرد و افزود: دستورات گرفته شده از وزرا به فرمانداران ارائه و چنانچه ظرف ۲ هفته به آن جواب ندهند برای استاندار ارسال می شود و اگر باز هم موثر واقع نشد به وزرا ارجاع داده می شود و اگر وزیر هم توجه نکرد در مجلس تذکر داده می شود.

مشکل کارگران نبود تشکل های کارگری است

وی با بیان اینکه تا به حال به کسی برای کار نامه نداده ام خاطر نشان کرد: اداره کار مکلف است پاسخگو باشد چه دلیلی دارد افرادبرای یافتن کار تحقیر شود و آخر هم به جایی نرسد.

نماینده مردم بافق متذکر شد: امروز خیلی از مشکلات کارگران به خاطر عدم وجود تشکلات کارگری است در سنگ آهن سه بار تاکنون انتخابات برگزار شده اما کارگران در انتخابات شرکت نکرده اند و اگر تشکل کارگری وجود داشته باشد پیمانکار نمی تواند به شما زور بگوید و یا اینکه کارگر را اخراج کند این ها مصیبت ماست.

لایحه دولت برای تقسیم بندی جدید حوزه های انتخابیه

صباغیان اشاره ای نیز به فعالیت خود در ارتباط حوزه انتخابیه مهریز داشت و بیان کرد:به معاون وزیر گفته ام در صورتی که جوابی به این طرح داده نشود امام جمعه ها ،فرمانداران و شوراها را برای جلسه به تهران می آورم وی خواهش کرد چنین کاری نکنید و در حال حاضر تنها کاری که شد این است که الان استان و نمایندگان و وزارت کشور پذیرفته اند به عنوان لایحه در دولت به مجلس ارسال شود بافق و مهریز و بهاباد یک نماینده، خاتم ابرکوه و تفت یک نماینده و میبد و اشکذر یک نماینده داشته باشند.

تصویب قانون همسان سازی حقوق ها

صباغیان به برنامه ششم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت : چند قانون تصویب گردید یکی از آنها همسان سازی حقوق بود و مصوب شد تا پنج سال آینده حداکثر تفاوت حقوق ۲۰ درصد باشد و حقوق مسئولان نیز برای دید همه باید در سایتی درج شود.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور در مورد خانواده های تحت پوشش کمیته امداد نیز تصریح کرد: حقوق آنان به پنج برابر افزایش یافت معلمان نیز فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان مشغول به کار می شوند. وی ادامه داد: مجلس تخصیص ۳ درصد از درآمد به مناطق محروم و بخشودگی سود وام کشاورزان تا سال ۹۵ را تصویب کرد. همچنین با پیگیری ها یک درصد عوارض معادن برای مناطقی که دارای معادن است نیز مصوب شد.

معادن بدون عوارض از آب استفاده می کنند

صباغیان بیان داشت: اب بردن خیلی از معادن بدون دادن عوارض،سرمایه گذاری در بخش صنایع جوار ریلی،بهره برداری اب کویر دره انجیر و کره بناب موادی هستند که باید پیگیری شوند و در بحث راه آهن باید سرمایه گذاری شود زیرا بافق چهار راه تقاطع ریلی کشور است.

وی گفت: طرح جامعی برای امام زاده عبدالله باید نوشته شود و نباید وضع این امام زاده بدین گونه باشد وبهتر است ازنیروهای بومی برای شهر انتخاب و بکارگیری شوند.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی افزود:در بحث فرودگاه نیز باید پیگیری شود که فرصت خوبی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نکته ای در سطح ملی متذکر شد: آمریکا و تحریم هیچ کدام نمی تواند برای ملت ایران مشکل ایجاد کند و آن چیزی که تهدید است منفعت طلبی، زد وبند، پارتی بازی، اشرافی گری، اختلاس است که اصولا در چرخه مسئولین دور می زند و اگر مسئولین در این زمینه ضعف نداشته باشند مشکلی از جانب آمریکا نخواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار