فرمانده انتظامی استان:
فرمانده انتظامی استان با تاکید بر اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی های عمومی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: ریشه جرم و جنایت ناشی از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی است.
کد خبر: ۴۳۴۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 03 June 2017
فرمانده انتظامی استان با تاکید بر اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی های عمومی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: ریشه جرم و جنایت ناشی از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی است.
 
 "علی اکبر جاویدان" در جلسه ساماندهی آسیب های اجتماعی در استانداری استان با حضور استاندار و مسئولان دستگاه های اجرایی استان، گفت: یکی از مسائل و موضوعات اساسی که امروزه در ابعاد مختلف خود را نشان داده و می دهد بحث آسیب های اجتماعی است.

وي عوامل اقتصادي،  فرهنگي، خانوادگي و  فردي را در ايجاد مشکلات اجتماعي تاثیرگذار دانست و افزود: با توجه به اهمیت آسیب های اجتماعی و روند رو به رشد آن، بی شک مداخله در آسیب های اجتماعی نیاز به تفکر جامع دارد که فعالیت آن در سطوح مختلف پیشگیری، مراقبت و حمایت قابل اهمیت است.

سردار جاويدان با اشاره به تأثير اقدامات فرهنگي و پيشگيرانه در حل معضلات اجتماعي تصريح كرد: مسائل فرهنگي جامعه و پايبندي يك جامعه به آداب ورسوم يكي از عوامل مؤثر در پيش بيني احتمال وقوع آسيب هاي اجتماعي است و هرچه افراد به سنن و آداب فرهنگي خود پايبندي بيشتري داشته باشند، احتمال وقوع آسيب هاي اجتماعي كمتر خواهد شد.

وی در ادامه به نقش اعتياد به عنوان مادر جرایم و آسیب های اجتماعی اشاره كرد و گفت: اعتيادكانون خانواده را متلاشي كرده و موجب برهم زدن امنيت رواني اعضاي خانواده مي‌شود و جرایمي همچون سرقت را افزايش مي دهد.

فرمانده انتظامي استان نا آگاهي و عدم مهارت هاي لازم را از مهمترين عوامل آسيب ها و جرايم دانست و بيان داشت: اطلاع رساني و ارائه آموزش همگاني به جوانان و نوجوانان براي اينكه بدانند در شرايط مختلف چگونه بايد اقدام كنند امري ضروري است.

وی با بیان اينكه مطالعات نشان می دهد آموزش مهارت های اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد مؤثر است، افزود: آموزش مهارت های اجتماعی موجب تقویت قدرت تصمیم گیری، استقلال فکری و افزایش مهارت های ارتباطی می شود.

سردار جاویدان در پايان تصريح كرد: با توجه به آسيب هاي اجتماعي موجود در جامعه مي طلبد دستگاه هاي ذيربط تلاش مضاعف در جهت رفع آسيب هاي اجتماعي نمايند تا از تبديل اين آسيب ها به تهديد عليه جامعه جلوگيري به عمل آيد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار