با توجه به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در برخی از نقاط کشور، مسئولان شهرستان بهمئی باید بر صنف قصابان نظارت بیشتری داشته باشند و تا حد امکان مانع ذبح دام در خارج از کشتارگاه شوند.
کد خبر: ۴۳۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳ 30 May 2017
با توجه به شیوع بیماری مهلک تب کریمه کنگو لازم است مسئولان بر صنف قصابان و کشتارگاه های دام نظارت بیشتری داشته باشند.

خبرنگار این پایگاه خبری در گزارش امروز خود سراغ قصاب های شهرلیکک رفت تا هم از قیمت گوشت قرمز در شهر باخبر شود و هم مشکلات این صنف را از زبان خودشان بشنود.

قیمت گوشت قرمز گوسفندی در شهر لیکک از 28 تا 35هزار تومان متغییر است و برخی از قصاب ها معتقدند که در اینجا هر کس با توجه به توان و قدرت چانه زنی خود گوشت قرمز می فروشد.

یکی از قصابها و صاحب تنها کشتارگاه شهرستان بهمئی درباره مشکلات صنف قصابها حرف های زیادی برای گفتن داشت.

چیره نژاد گفت: ظرفیت روزانه کشتارگاه بهمئی جهت تامین گوشت قرمز شهرستان نسبت به جمعیت تعیین شده است اما تاکنون هیچگاه کشتار روزانه ما به این ظرفیت نرسید.

وی گفت: در شهرلیکک ما تعداد زیادی قصاب بدون پروانه کسب و غیر مجاز داریم که بیشتر کشتارهای خود را خارج از کشتارگاه و به صورت سنتی و غیر بهداشتی انجام می دهند.

چیره نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری خطرناک تب کریمه کنگو به شهروندان توصیه می شود که گوشت مصرفی خود را از قصابی های دارای پروانه کسب و مراکز معتبر خرید کنند.

یکی دیگر از قصاب های شهر لیکک با اشاره به کمبود دام سبک برای خرید و تامین گوشت روزانه شهرستان، گفت: محل فروش دام سبک مردم شهرستان بهمئی بیشتر استان خوزستان و شهرستان های همجوار بهبهان و امیدیه است.

وی گفت: با توجه به گرانی گوشت در شهرستان های همجوار، مردم تمایل دارند دام خود را با قیمت بیشتری به قصاب های همجوار بفروشند و ما مجبوریم برای خرید دام به بهبهان و شهرهای همجوار سفر کنیم.

قصاب دیگر بهمئی گفت: قیمت گوشت گران است و حاضر نیستم در این زمینه چیزی بگویم.

قصاب جوان دیگر بهمئی با اشاره به کساد بودن بازار فروش گوشت قرمز، گفت: کمتر از یک سال است که قصاب هستم، عموم مردم توان خرید گوشت قرمز ندارند، با شرایط موجود تاکنون سودی از قصابی نصیب بنده نشد.

قصاب های بهمئی با اشاره به اینکه اتحادیه خبازان و قصابان در شهرستان یکی است، گفتند: ما معتقدیم باید اتحادیه قصابان یک اتحادیه جدا باشد تا هم بر روند کنترل کیفیت و هم بر روند قیمت گذاری گوشت تاثیر بهتری داشته باشد.

نکته قابل توجه در گزارش امروز نرخ دولتی قیمت گوشت قرمز در قصابی ها بود که اعتبار آن تا نیمه بهمن ماه سال گذشته است اما با توجه به عدم قیمت گذاری در سال جدید، قصابان قیمت گوشت را بیشتر از نرخ مصوب می فروشند که لازم است اتحادیه قصابان شهرستان هر چه سریعتر نرخ جدید گوشت را اعلام و در تمامی قصابی ها نصب نماید.

در نرخنامه سال گذشته قیمت فروش هر کیلو گوشت بز و میش 25هزار تومان و گوشت بره و بزغاله 28هزار تومان درج شده است اما در حال حاضر گوشت بز و میش بین 28تا32هزار تومان و گوش بزغاله و بره تا 35هزار تومان به فروش می رسد.

با توجه به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در برخی از نقاط کشور، مسئولان شهرستان بهمئی باید بر صنف قصابان نظارت بیشتری داشته باشند و تا حد امکان مانع ذبح دام در خارج از کشتارگاه شوند./آوای ماغر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار