معاون استاندار آذربایجان‌غربی مطرح کرد:
معاون توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر لزوم گسترش دانش تجارت خارجی در استان، گفت: آذربایجان‌غربی استان مرزی بوده و میزبان بسیاری از اتباع خارجی، سرمایه‌گذاران، تجار و گردشگران است، باید این دانش تجارت خارجی در آذربایجان‌غربی گسترش یابد.
کد خبر: ۴۳۲۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ 30 May 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:نادر صفرزاده امروز در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی استان اظهار داشت: با توجه به شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری شده است، باید جایگاه صادراتی استان را ارتقاء داد، سال گذشته برای دولت تدبیر و امید سال خوبی بوده تا جایی که پس از 80 سال، صادرات از واردات پیشی گرفت و در آذربایجان‌غربی نیز وضعیت به همین شکل بود.

وی با تاکید بر اینکه هم‌اینک موضوع ساماندهی مبادلات مرزی در استان دنبال می‌شود، افزود: از سوی دیگر در گمرکات، 11 رویه گمرکی اعمال شده که بسیاری از آنها در آذربایجان‌غربی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر صادرات غیرنفتی در استان بیان کرد: در سال گذشته دولت بسته توسعه صادرات غیرنفتی را ابلاغ کرد که باید بدان عمل شود.

صفرزاده از ایجاد پایانه مرزی در سردشت خبر داد و گفت: هم‌اکنون آذربایجان‌غربی دارای 6 پایانه مرزی بوده و حتی هیچ استانی حتی سیستان و بلوچستان این تعداد پایانه را ندارد.

وی با اشاره به اینکه در آذربایجان‌غربی یک ششم جمعیت یعنی 538 هزار نفر مرزنشین هستند، تصریح کرد: از سوی دیگر 6 میلیون نفر نیز مرزنشین در کل کشور وجود دارد بنابراین باید تعداد تعاونی‌ها را افزایش داد تا امکان مالباختگی اعضاء کمتر شود.

معاون توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه مرزنشینان می‌توانند تا 400 میلیون دلار صادرات داشته باشند، افزود: این اقدام سبب مقابله با واردات شده و علاوه بر آن، تعاونی‌های مرزی نیز باید شفاف و فعال باشند؛ هم‌اکنون از 40 میلیارد دلار واردات کشور، تنها سه درصد می‌تواند در قالب صادرات مرزی باشد.

صفرزاده با تاکید بر لزوم گسترش دانش تجارت خارجی در استان، بیان کرد: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی استان مرزی بوده و میزبان بسیاری از اتباع خارجی، سرمایه‌گذاران، تجار و گردشگران است، باید این دانش تجارت خارجی در آذربایجان‌غربی وجود داشته باشد؛ براساس آمار اداره کل گمرک استان در نوروز امسال تعداد 600 هزار نفر از مرزهای آذربایجان‌غربی عبور کرده‌‌اند.

منبع/فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار