فرمانده انتظامی استان اصفهان از اجرای طرح های انتظامی و ترافیکی در ماه رمضان در این استان خبر داد..
کد خبر: ۴۳۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷ 27 May 2017
تابناک اصفهان- به نقل از پایگاه خبری پلیس اصفهان روز شنبه به نقل از سردار ' عبدالرضا آقاخانی ' افزود: براساس قانون هرگونه هنجار شکنی و روزه خواری در دید عموم جرم محسوب شده و پلیس به عنوان ضابط قضائی موظف است بطور قاطع با افرادی که شئون این ماه را رعایت نکنند، برخورد کند.
رئیس پلیس استان اصفهان بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان توسط شهروندان تاکید کرد و گفت: پلیس از کسانی هم که به دلایلی قادر به گرفتن روزه نیستند می خواهد از انجام روزه خواری بصورت آشکار پرهیز و حرمت این ماه را حفظ کنند.
وی خاطرنشان کرد: با همکاری اداره نظارت براماکن عمومی پلیس و شورای اصناف برای مسافران و گردشگران و افرادی که عذر شرعی دارند مراکزی در سطح شهر و همچنین پایانه های مسافربری پیش بینی شده که این مراکز می توانند با پوشش مناسب به ارائه خدمات بپردازند.
سردار آقاخانی، ساعت کار سایر اغذیه فروشی ها، رستوران ها و مراکز پذیریایی در ماه رمضان را از 2 ساعت قبل از افطار عنوان کرد و گفت: هرگونه توزیع غذا بصورت بیرون بر در ساعات روز ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه مردم برای گذراندن ساعات پس از افطار در پاک ها و تفرجگاه ها، حضور می یابند به همین جهت، طرح انتظامی ویژه ای بمنظور تقویت امنیت بیشتر مردم و مقابله با مجرمانی که در پی سوء استفاده از این فرصت هستند به اجرا در می آید.
وی همچنین از اجرای طرح های ترافیکی در ساعات نزدیک به اذان مغرب در سطح شهر و همچنین لیالی قدر خبر داد و گفت: از شهروندان انتظار داریم در این زمینه کمال همکاری را با ماموران پلیس داشته باشند.
سردار آقاخانی از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه روزه خواری علنی و تخلف واحدهای صنفی موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به اطلاع پلیس برسانند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان نیز با اشاره به ممنوعیت روزه خواری در داخل خودرو گفت: ماموران در صورت مشاهده این تخلف با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد.
سرهنگ رضا رضائی با بیان اینکه خودرو، حریم خصوصی محسوب نمی شود افزود: داخل خودرو حریم خصوصی محسوب نمی شود و روزه خواری علنی در آن ممنوع است بنابراین در صورت مشاهده هرگونه روزه خواری در داخل خودروها، ماموران پلیس برابر قانون با متخلفان برخورد خواهند کرد.
وی با توجه به افزایش حجم ترافیک شهری در ساعات قبل از افطار از اجرای طرح ویژه ترافیکی از امروز ( شنبه ) در هسته مرکزی و نقاط پرتردد شهر اصفهان خبر داد و گفت: در این راستا، ماموران به روانسازی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور می پردازند تا مردم هرچه بهتر از فیوضات معنوی این ماه پربرکت بهره مند شوند.
رئیس پلیس راهور استان همچنین به برخورد قانونی با رانندگان و سرنشینان خودروهایی که با رفتارهای هنجار شکنانه از قبیل بد پوششی، سگ گردانی ، آلودگی صوتی حرمت ماه مبارک و سایر روزه داران را نگه نمی دارند اشاره کرد.
وی به اعمال قانون خودروهای دارای شیشه دودی اشاره کرد و گفت: براساس قانون رسیدگی به جرایم و تخلفات رانندگی استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشین آن قابل تشخیص نباشد، جُرم است و متخلفان با جریمه 500 هزار ریالی روبرو خواهند شد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان نیز از اعزام 400 کارشناس انتظامی به محافل مردمی در قالب اجرای طرح 'ضیافت رمضانی' با هدف ارائه آموزش های همگانی چهره به چهره در ماه مبارک رمضان خبر داد.
سرهنگ' جهانگیر کریمی' اظهار کرد: با فرا رسیدن ماه رمضان و حضور گسترده نمازگزاران خداجو و روزه دار در مساجد، تکایا، حسینیه ها و پایگاه های فرهنگی، مذهبی و مراکز تلاوت قرآن، پلیس سعی می کند تا از این فرصت گران بها برای ارائه آموزش های چهره به چهره به مردم استفاده کند.
وی خاطرنشان کرد: به همین منظور طرح ویژه' ضیافت رمضانی' همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان توسط این معاونت در محافل مردمی به اجرا گذاشته شده است.
وی تصریح کرد: در این طرح، بیش از 400 نفر از کارشناسان انتظامی شامل معاونان پلیس، روسای کلانتری ها، کارشناسان و مشاوران در بین نمازهای ظهر و عصر مساجد و همچنین سایر محافل مردمی این ایام، مطالب آموزشی در خصوص روش های پیشگیری از جرایم و آسیب هایی که امروزه گریبانگیر خانواده هااست را ارائه می کنند و در پایان با برپایی نشست پرسش و پاسخ به مشکلات مردم رسیدگی خواهند کرد.
سرهنگ کریمی با بیان اینکه طرح مذکور طی سال های گذشته بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است گفت: مسئولان هیئت امنای مساجد برای پیگیری و هماهنگی لازم برای حضور مسئولان انتظامی در مسجد خود می توانند به کلانتری محل خود مراجعه و یا با اداره آموزش همگانی این معاونت به شماره تلفن 2183002 تماس حاصل نمایند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان همچنین از ارائه خدمات ویژه مرکز مشاوره آرامش این معاونت و واحد مشاوره تمامی کلانتری های استان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: شهروندان می توانند بدون پرداخت هیچگونه هزینه ای و بدون نوبت قبلی از این خدمات بهره مند شوند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار