رئیس پلیس فتا استان گفت: دانشجویی که اقدام به توهین و فحاشی نسبت به استاد دانشگاه خود کرده بود توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۴۳۰۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ 27 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ "علی کریمی"، اظهار کرد: خانم جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرده که مدتی است شخصی ناشناس  با ارسال پيام هاي توهين آميز در شبکه ها اجتماعی و بکار بردن الفاظ زشت، به وی توهین می کند و با توجه به  آزار روحی و روانی و مشکلات خانوادگی لذا تقاضای رسیدگی به پرونده را دارد. 

اين مقام انتظامي ادامه داد: کارآگاهان پلیس فتا تحقیقات گسترده خود را برای شناسایی فرد مجرم آغاز کردند و با اقدامات علمی متهم را که از دانشجویان شاکیه بود شناسایی و پس اخذ مجوز از مقام قضائي دستگير کردند.

سرهنگ کریمی گفت: متهم در مواجه با دلایل فنی ناچار به بیان حقیقت شد و انگیزه خود از مزاحمت های مکرر برای شاکیه را، کسب نکردن نمره قبولی در درس استادش به دلیل واهی درج نمره اشتباهي، ذکر کرد که در این خصوص پرونده تکمیل و متهم برای سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی شد.

وی متذکر شد: در ماده 608 قانون مجازات اسلامی به صراحت بیان شده است که مجازات توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک چنانچه موجب حد قذف نباشد تا 74 ضربه شلاق و یا از  50 هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود، لذا با دقت در مفاد این ماده مشخص می‌شود كه جرم توهین می‌تواند به شکل گفتار، کردار، نوشتار و حتی اشارات مختلف دست و چشم و نظایر آن باشد، بر همین اساس از هموطنان درخواست داریم قبل از هرگونه اقدام به عواقب کار خود بیندیشند  و  در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش تماس با ما  در میان بگذارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار