مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: یک هزار قطعه جوجه اردک در هفت هکتار از شالیزارهای این شهرستان رها سازی شد.
کد خبر: ۴۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰ 02 June 2015
به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، مرتضی امینی با اشاره به اینکه در هفت هکتار از شالیزارهای روستای سیالش یک هزار قطعه رها سازی جوجه اردک صورت گرفته است گفت: این اقدام سبب مصرف کمتر کود شیمیایی در زمین شالیزاری شده و با شکار پروانه ساقه خوار و سایر آفات مهم مزارع برنج، سهم قابل توجه ای را در کاهش مصرف سموم شیمیایی و تولید غذای سالم خواهند داشت.

وی ادامه داد: حرکت اردک در زمین شالیزاری، سبب خروج گازهای مضر از زمین شده و با ایجاد تحریک ریشه در گیاه برنج سبب ریشه زایی بیشتر و رشد بهتر و بیشتر گیاه برنج و افزایش محصول خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل در ادامه از برگزاری یک دوه کلاس آموزشی، توجیهی طرح همگام باکشاورز در این شهرستان خبر داد و افزود: این دوره آموزشی با حضور 30 کارشناس بخش کشاورزی و کشاورزان در روستای دئوکلا بخش دابو دشت شهرستان آمل برگزار شد.

امینی گفت: در این کلاس آموزشی و توجیهی فراگیران با شرایط اجرای طرح، نقش کارشناسان رشته کشاورزی در بر طرف کردن شکاف تولید، چگونگی افزایش عملکرد و خودکفایی محصول برنج، به ویژه تولید غذای سالم و ارگانیک با کاهش مصرف سموم و کود شیمیایی آشنا شدند.

شهرستان آمل با داربودن حدود 37هزارهکتار شالیزار و تولید سالانه حدود 200هزارتن برنج سفید در دو کشت اول ودوم ازمناطق مهم کشور در تولید برنج است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار