کد خبر: ۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۴ 10 February 2015
به گزارش دریافتی ایرنا، مسعود منیعاتی سه شنبه در بیانیه ای درباره پروژه هتل آسمان شیراز که نسخه ای از آن به خبرگزاری ایرنا نمابر شده، آورده است: هتل آسمان یا ارگ کریم خان؟ آجربه آجر، رج به رج، طبقه طبقه ساخته می شود تا قد بکشد و سر به آسمان بساید...

او نوشت: هتل آسمان جزو آخرین سازه های اخیر خیابان رودکی است که به شدت عظمت وکیل زند و ارگ زندیه را با طبقات خود را زیر سوال برده روزبه روز رشد بیشتری داشته و این رشد گام به گام مجموعه زندیه را هرروز صد قدم از ثبت در یونسکو دورتر می کند.

منیعاتی افزود: با تلاش هایی که سال اخیر از طرف انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری فارس انجام شد ساخت و ساز دو طبقه فوقانی این ساختمان متوقف شده اما آیا پشت حصارهایی که دوراین دوطبقه کشیده شده ساخت و سازها متوقف شده اند؟؟؟؟ باتوجه به نگاه فرهنگی شهردار محترم و حمایت شدید ایشان از توقف ساخت دوطبقه فوقانی این ساختمان و دستور توقف کماکان اثری از توقف ساخت دیده نمی شود.

وی ادامه داد: آیا قد کشیدن این هتل ارزش این را دارد که مجموعه ای با عظمت و شکوه زندیه از ثبت درتاریخ جهان دور بماند . با توجه به سفرمسوولان یونسکو وتذکر مستقیم این نکته که ارتفاع زیاد این هتل ممانعت از ثبت این اثر در یونسکو دارد آیا بازهم باید شاهد قد کشیدن این ساختمان باشیم !!؟؟؟مجموعه ای با عظمت و معماری منحصر به فرد زندیه و یادگاری ازوکیل زند در این شهر نگاه دوباره مسئولین شهری را می طلبد، نگاهی دقیق تر و مهربانتر.

از مدتی پیش هتل 18 طبقه ای با عنوان آسمان در خیابان رودکی شیراز درحال احداث است که عده ای از تشکل ها با عنوان دوستداران و کارشناسان میراث فرهنگی این هتل را عاملی برای تجاوز به فضای منظری و بصری ارگ کریم خانی شیراز قلمداد می کنند و معتقدند احداث این هتل و تجاوز به فضای بصری ارگ ، بخت ارگ کریمخانی شیراز را برای ثبت در آثار جهانی و مورد حمایت یونسکو کاهش می دهد.

احداث این هتل به گونه ای است که از فضای پیرامونی ارگ کریمخانی می توان طبقات انتهایی هتل را که از برج جنوب غربی ارگ کریمخانی سر برآورده مشاهده کرد.

از مدت ها قبل حمید سجادیان مدیر عامل گروه هتل های جام جم ، ستارگان و آسمان در شیراز اقدام به ساخت هتلی به نام هتل آسمان در محدوده اصلی ارگ کریمخان شیراز کرده است که براساس نظرکارشناسان مجوز این هتل برای 16 طبقه است اما ااکنون این هتل در 18 طبقه در حال احداث است. بنابراین ارتفاع این هتل در دوطبقه غیر مجاز اعلام و بنا به نظر مسوولان قرار به تخریب آن شد که علی رغم اتفاق نظر همه مسوولان مبنی بر تخریب این دو طبقه غیر مجاز و عدم صدور مجوز در این زمینه، تاکنون اقدامی نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار