کد خبر: ۴۲۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 14 May 2017
به گزارش تابناک یزد،معاون خدمات مشترکین شركت آب و فاضلاب شهري استان يزد در مورد تبصره‌هاي درج شده در قبوض آب، اظهار كرد: موضوع اين تبصره‌ها به استناد قانون در تمام شهرهاي كشور از مشتركين اخذ و صرفاً در راستاي توسعه و اصلاح شبكه‌هاي آب و فاضلاب هزينه مي‌شود.

«ابوالقاسم سهیلی‌نیا»  به تشريح عناوين درج‌شده در قبوض براي آشنايي بيشتر مردم اشاره و تصريح كرد: مبلغ آب ‌‌بهاي مشتركين براساس مصوبه شماره 100/20/33640/94 مورخ 94/07/12 وزارت نيرو محاسبه و دريافت مي‌شود .

اين مسئول در مورد كارمزد دفع فاضلاب نيز گفت: به استناد مصوبه مذكور كارمزد دفع فاضلاب براي مشتركين خانگي70 درصد و براي مشتركين غيرخانگي 100 درصد آب‌بهاي مصرفي تعيين شده است .

وي در مورد مبلغي كه به عنوان آبونمان در قبوض آب‌بهاي مشتركين درج شده است، گفت: مبالغ پرداختي تحت عنوان آبونمان در رابطه با تأمين هزينه‌هاي تعمير، تعويض انشعاب و كنتور مشتركين، صدور صورتحساب و ساير هزينه‌هاي امور مشتركين مصرف مي‌شود.

سهیلی‌نیا در اين باره اظهار كرد: آبونمان مشتركين خانگي و غيرخانگي آب، اعم از اين كه مشترك مصرف داشته يا نداشته باشد، به استناد مفاد بند (8) مصوبه ستاد هدفمندسازي يارانه‌ها به شماره 105976 مورخ 1393/09/12 به ازاي هر واحد ماهيانه مبلغ 10 هزار ريال تعيين، كه براساس مصوبه شماره 100/20/33640/94 مورخ  94/07/12 وزارت نيرو از تاريخ 94/07/01  محاسبه مي‌‌شود و در ضمن آبونمان فاضلاب نيز معادل آبونمان آب است .

وي يكي ديگر از مواد درج شده در قبوض را ماليات بر ارزش افزوده عنوان كرد و افزود: نرخ ماليات بر ارزش افزوده در سال 1396 نيز 9 ‌درصد تعيين شده كه در قبوض لحاظ مي‌شود.

معاون خدمات مشتركين و درآمد آبفاي استان يزد در مورد تبصره 2 و 3 درج شده در قبوض آب‌بها هم گفت: معادل 10 ‌‌درصد آب‌بها به عنوان تبصره دو به استناد قانون ايجاد تسهيلات براي توسعه طرح‌هاي فاضلاب و بازسازي شبكه‌هاي آب شهري اخذ مي‌شود .

وي ادامه داد: مشتركيني كه از خدمات دفع فاضلاب استفاده مي‌كنند به جاي پرداخت رديف هزينه تبصره دو، كارمزد دفع فاضلاب را پرداخت مي‌كنند .

سهيلي‌نيا راجع به تبصره سه آب بها كه در قبوض شهروندان يزدي آورده شده است نيز گفت: موضوع تبصره سه كه براي توسعه طرح‌هاي فاضلاب و بازسازي شبكه‌هاي آب شهري مورد استفاده قرار مي‌گيرد از مصوبات شماره 100/31/39763/95 مورخ95/09/20 وزارت نيرو است و اين مبلغ در تمام شهرهاي كشور از مشتركين اخذ و صرفاً در راستاي توسعه و اصلاح شبكه‌هاي آب و فاضلاب هزينه مي‌شود .

وي در مورد بند(ه) تبصره 9  قانون بودجه به عنوان آخرين پارامتر درج شده در قبوض نيز گفت: براساس قانون بودجه، شركت‌هاي آبفاي شهري سراسر كشور مكلف هستند كه علاوه بر دريافت نرخ آب‌بها، به ازاي هر مترمكعب آب مصرفي مبلغ 150 ريال از مشتركين آب، دريافت و به خزانه‌داري كل كشور واريز كنند.

سهيلي‌نيا در پايان نيز گفت: ميانگين مبلغ پرداخت شده توسط مشتركين خانگي ماهيانه 95 هزار ريال بوده كه معادل 65 درصد قيمت تمام شده آب است.

گفتني است، تعرفه‌هايي آب و كارمزد دفع فاضلاب در سال 1396 هيچ‌گونه افزايشي نداشته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار