شهردار تبریز از افتتاح «موزه بازار و مشاغل تبریز» در آستانه میلاد مسعود امام عصر (عج) خبر داد و گفت: این موزه به عنوان یکی از تمهیدات اصلی گردشگری تبریز، در آستانه نیمه شعبان، تقدیم شهروندان، گردشگران و علاقمندان تاریخ، فرهنگ و هنر تبریز می‌شود.
کد خبر: ۴۲۱۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱ 09 May 2017
 صادق نجفی اظهار داشت: «موزه بازار و مشاغل تبریز» از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی کم‌نظیر شهر تبریز است که در آستانه رویداد مهم «تبریز ۲۰۱۸» با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به مشخصات این موزه نفیس و زیبا افزود: موزه بازار و مشاغل تبریز اولین موزه تخصصی بازار در کشور است که با برخورداری از معماری همگون با بازار تاریخی تبریز در سه طبقه احداث شده است؛ یک طبقه از این مجموعه با حجره‌های صنوف مختلف به موزه بازار و دو طبقه آن به نمایشگاه تصاویر تاریخی تبریز و نمایشگاه فرش تبریز اختصاص یافته است.

شهردار تبریز با اشاره به وسعت خیره‌کننده بازار تاریخی تبریز، خاطرنشان کرد: بخش‌های جذاب موزه بازار با پیش‌بینی جزئیات هنری بازار تبریز طراحی شده و معرف جلوه‌های خاطر‌انگیز بازار تبریز و همچنین ابعاد اجتماعی و فرهنگی آن، در یک فضای خلاق و زیبا خواهدبود.

وی ایجاد سینمای تخصصی را از دیگر بخش‌های این موزه جذاب خواند و افزود: بازدید‌کنندگان از این موزه با حضور در این سالن به تماشای تصاویری از اماکن و عناصر بازار تاریخی تبریز خواهند نشست.

«موزه بازار و مشاغل تبریز» در آستانه نیمه شعبان، ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت با حضور زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور به بهره‌برداری می‌رسد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار