نخستین آلبوم موسیقی بین‌المللی جهان تشیع بدون حضور مسئولان استان فارس رونمایی شد، این آلبوم که با محوریت زندگی امام حسین(ع) ساخته شده به بیان مبانی فکری مذهب شیعه می‌پردازد.
کد خبر: ۴۲۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 01 June 2015

تابناک فارس:ظرفیت هنر و به‌ویژه هنر موسیقی در انتقال ارزش‌ها برکسی پوشیده نیست اما مهم به کارگیری این هنر با دربرگیری وسیع است. سی و اندی سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و بسیاری از ترانه‌ها با مفاهیم انقلابی و دینی خوانده شده که بسیار هم ارزشمند بودند اما تاکنون آلبوم موسیقی که به بیان ایدئولوژی مذهب شیعه در بعد بین‌المللیبپردازد، ساخته نشده است.

دانیال راد جوان هنرمند شیرازی که متولد سال 69 است با یک دغدغه تبلیغی پس از آنکه کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته الهیات گرفته، وارد عرصه موسیقی شده و نخستین آلبوم موسیقی بین‌المللی جهان تشیع را روانه بازار کرده است.

این آلبوم با 8 ترک انگلیسی و یک ترک فارسی با نام پایونیر یا پیشقراول به بیان ویژگی‌های شخصیتی امام حسین(ع) می‌پردازد و به گفته راد یک ترک آن با نام هیرو یا قهرمان در روز میلاد امام حسین(ع) مورد استقبال 950 نفر از غیرمسلمانان قرار گرفته است.

وی معتقد است که امام حسین(ع) شخصیتی است که مورد توجه همه جهان است به گونه‌ای که حتی غیرمسلمانان هم این امام بزرگوار را قبول دارند و از آنجا که امام حسین(ع) کشتی نجات است راد تصمیم گرفته این کشتی نجات را به جوانان غربی نیز معرفی کند.

راد که از 18 سالگی وارد عرصه موسیقی شده و ساخت آلبومی ویژه امام رضا(ع) را در برنامه خود دارد، به تسنیم گفت: پایه‌های موسیقی غربی بر اصول دین یهود بنا شده و این تفکر با رخنه کردن موسیقی در همه شوون زندگی مردم تسری یافته است.

وی می‌گوید موسیقی ابزاری است که باید از آن در جهت تبلیغ ایدئولوژی درست استفاده کرد ولی در ایران این نوع موسیقی نتوانسته آن طور که باید وارد زندگی مردم شود.

راد معتقد است باید با ابزاری که دشمن استفاده می‌کند، علیه خودشان استفاده کرد. اگر دشمن با ابزار مختلف هنر به رواج اسلام هراسی می‌پردازد با همان ابزار هنر می‌توان به مقابله با آن رفت.

وی می‌گوید هدفش از ساخت این آلبوم این بوده که به همه نشان دهد اسلام موسیقی را نفی نکرده است و با این موسیقی بخشی از پیام اسلام و قرآن را به دنیا عرضه کند.

شروع به ساخت آلبوم پایونیر از سال 92 بوده و پس از 2 سال شب گذشته در همایش کانون‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بدون حضور مسئولان دانشگاه و استان فارس و تنها در میان تشویق‌های گرم دانشجویان رونمایی شد. میزان استقبال دانشجویان به حدی بود که راد مجبور شد سه آهنگ از این آلبوم را به صورت زنده اجرا کند.

راد سبک کار خود را پاپ معرفی می‌کند که گهگاه از راک، رپ و کلاسیک نیز استفاده شده است. وی خواننده خاصی را الگوی خود قرار نداده و تنها با نبوغ خود از هر خواننده نکات مثبت را برای ساخت آلبومش وام گرفته است.

این برنامه توسط شبکه‌های بین‌المللی خبری نظیر perss tv و hisposn tv منعکس شد و کالج اسلامی لندن، دانشگاه اسلامی جاکارتای اندونزی، مجمع جهانی انجمن اسلامی نیویورک و دانشگاه اسلامی واشنگتن این آلبوم را تائید و آن را حمایت کردند.

تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار