سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز بین الملل قشم گفت: در حال حاضر سه مرکز بین الملل داشنگاه پیام نور در قشم، کیش و عسلویه وجود دارد و امکان تحصیل دانشجویان خارجی در این مراکز فراهم است.
کد خبر: ۴۱۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹ 01 June 2015
به گزارش  تابناک - جزیره به نقل از مهر، حسین هژبریان ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران بیان داشت: مراکز بین الملل این توان را دارند که علاوه بر جذب دانشجویان خارجی راحت تر از سایر مراکز مجوز تدریس رشته های تحصیلات تکمیلی را دریافت کنند.
 
وی ادامه داد: هم اکنون چهار هزار و ۵۰۰ دانشجوی ثبت نامی این دانشگاه در ۲۵ رشته کارشناسی، ۱۹ رشته کارشناسی ارشد، و یک رشته دکتری مشغول به تحصیل هستند.
 
هژبریان گفت: همچنین درخواست تدریس در ۱۵ رشته جدیدکارشناسی ارشد و یک رشته دکتری به همراه طرح توجیهی ارسال شده و در صورت موافقت با هریک از رشته ها از بهمن ماه ۹۴ پذیرش دانشجو آغاز خواهد شد.
 
سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز بین الملل قشم اظهار داشت: ملاک ما برای درخواست رشته های جدید تحصیلات تکمیلی جغرافیای منطقه، توان هیئت علمی و وجود آن رشته در دوره کارشناسی بوده است.
 
وی ضمن بیان پیشرفت فیزیکی طرح های عمرانی دانشگاه در فاز اول، افزود: فاز اول طرح عمرانی در حال تکمیل است و پروژه نماز خانه این دانشگاه تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال نیز به بهره برداری می رشد.
 
هژبریان ضمن تاکید بر تکمیل محوطه دانشگاه تا پایان سال، اضافه کرد: ساختمانی که به منظور تاسیسات آزمایشگاهی، کارگاهی و تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته شده تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بقیه آن نیاز مند بودجه در حدود دو میلیارد تومان می باشد.
 
وی با تاکید بر وجود مشکلات در بخش فیزیکی دانشگاه پیام نور مر کز بین الملل قشم، افزود: تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی در حد نیاز در اختیار دانشگاه قرار دارد اما بزرگترین مشکل وجود آزمایشگاه و کارگاه برای به کارگیری این تجهیزات است.
 
هژبریان ادامه داد: این دانشگاه تا دوسال پیش ساختمان مستقلی نداشت و امیدواریم در آینده ای نزدیک با تخصیص اعتبارات لازم مشکلات باقی مانده فیزیکی در این مرکز برطرف شده و با تسهیل در جذب دانشجویان خارجی بتوان از توان این مرکز در جهت توسعه علمی و فرهنگی کشور استفاده بهینه نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار