فرماندار سیروان گفت: مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات که وظیفه همه ما احترام به رای و نظر مردم و انتخاب آنها است.
کد خبر: ۴۱۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴ 07 May 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ بهمن جلیلیان اظهار کرد: یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان است که با حضور حماسی در صحنه سیاسی انتخابات، این نقش خود را به خوبی ایفا می ‌کنند.
 
وی یکی از شاخصه‌های دموکراسی در دنیا را تعیین سرنوشت مردم با مشارکت و حضور خودشان در صحنه دانست و افزود: قانون اساسی به شوراهای اسلامی شهر و روستا و جایگاه آنان در عرصه تصمیم گیری توجه ویژه ای‌ دارد که مردم می‌توانند با دقت و انتخاب افرادی اصلح این جایگاه ارزشمند را حفظ و تقویت کنند.
 
جلیلیان بر حضور جدی و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو تاکید کرد و یادآور شد: بخش عمده ای از بداخلاقی ‌های انتخاباتی در دوران تبلیغات رخ می‌دهد که در این عرصه مهم و سرنوشت ساز، نامزدها باید اهداف و برنامه های خود را معرفی و از تخریب و آسیب زدن به دیگر نامزدها خودداری کنند.
 
وی با بیان اینکه توانمندی و ظرفیت‌ها را در شعارهای انتخاباتی مدنظر قرار دهیم، تاکید کرد: نامزدها باید وعده ای بدهند که قابلیت اجرایی داشته باشد و با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرها و روستاها، برای اهداف خود برنامه ریزی کنند و با ایجاد اعتماد در جامعه، هدف آنها تنها کسب رای نباشد.
 
فرماندار سیروان ادامه داد: بیان زحمات و تلاش‌های صورت گرفته توسط خدمتگزاران نظام مقدس اسلامی در گذشته و آینده از دیگر موضوعات مهمی است که می‌تواند زمینه اعتماد بیشتر مردم را به نامزدها فراهم کند.
 
جلیلیان به فعالیت های تبلیغاتی انتخابات در فضاهای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: در اجرای مصوبه بیست و هفتمین جلسه شورای عالی فضای مجازی کشور، دستورالعمل فعالیت تبلیغی انتخابات در این فضا تدوین و ابلاغ شد که هدف آن بهره‌گیری از فرصت‌های فضای مجازی برای ایجاد شور انتخاباتی، افزایش مشارکت مردم، مقابله با تخریب و شائبه ‌افکنی علیه نامزدها است.
 
به گفته وی، ضابطه‌ مند کردن استفاده از فضای مجازی و تسرّی قوانین و مقررات انتخاباتی در بخش های فضای مجازی، به ‌استناد قانون مجازات اسلامی و قانون جرائم رایانه‌ای و قوانین انتخاباتی است.
 
بر اساس سرشماری سال 1395 شهرستان سیروان با 14 هزار و 440 نفر جمعیت معادل 2/5 درصد جمعیت استان ایلام را دارد و کم جمعیت ترین را در بین 10 شهرستان استان ایلام دارد.
 
در این شهرستان در مجموع ۲۴۴ نفر برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کردند که ۱۳ نفر آنها در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و ۲۳۱ نفر نیز در انتخابات شوراهای اسلامی روستا حضور دارند که از این تعداد ۲۱ نفر زن و ۲۲۳ نفر مرد هستند.
 
سیروان شامل 2 بخش کارزان و مرکزی است
این شهرستان دارای 49 شعبه است که 29 شعبه در بخش مرکزی و 20 شعبه نیز در بخش کارزان مستقر می شوند که از این تعداد 45 شعبه ثابت و چهار شعبه سیار است.
 
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در کشور برگزار می شود./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار