رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: ارتقاء کیفیت زندگی و شاخص های سلامت اجتماعی از مهمترین ماموریت های مددکاران اجتماعی در کشور است.
کد خبر: ۴۱۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 06 May 2017
سید حسن موسوی چلک در همایش مددکاری اجتماعی، مدارای اجتماعی که روز پنجشنبه در بهزیستی قزوین برگزار شد گفت: در کشور ۸۰ میلیونی ایران وجود ۱۵ میلیون پرونده قضایی زیبنده مردم نیست و نشان می دهد نبود روحیه مدارای اجتماعی و افزایش خشونت مشکل ساز است.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشورافزود: در جامعه ای که آمار مراکز سالمندان و ورودی زندان هایش در حال گسترش است زنگ هشدار تزلزل خانواده ها به صدا در آمده است.

به گفته موسوی چلک سالمند آزاری موجب تماس های اورژانس اجتماعی در کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی شعار جهانی مددکاری اجتماعی را توسعه اجتماعی و ثبات زیست محیطی عنوان کرد و گفت: در جامعه امروز ما حتی گروه های مختلف سیاسی هم تحمل و مدارای اجتماعی ندارند و با هیچ بخشنامه ای این معضل حل نمی شود مگر اینکه فرزندانمان را از کودکی آموزش داده و با رفتارمان این امر را  نهادینه کنیم.

موسوی چلک بیان کرد: مددکاری مشکل محور یکی از ضعف های مددکاران اجتماعی در سال های گذشته مطرح کرد و اظهارداشت: ارتقاء کیفیت زندگی و شاخص های سلامت اجتماعی از مهمترین ماموریت های مددکاران اجتماعی در سال های اخیر است.

وی پیشگیری  رامهم ترین اولویت مددکاری اجتماعی در برنامه توسعه ششم عنوان کرد و یادآورشد: مددکاری اجتماعی اگر پیشگیری محور شود رویکرد سلامت اجتماعی در آن متمرکز خواهد شد.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران خاطرنشان کرد: تا زمانی که امور اجتماعی خود را در ایران سیاسی و امنیتی و قضایی کردیم حرف جدی در خصوص مسائل اجتماعی نخواهیم داشت.

موسوی چلک اضافه کرد: با توجه به اینکه مسائل اجتماعی در دراز مدت جواب می دهد لذا نیازمند آینده نگری و نظام رصد اجتماعی هستیم.

وی گفت: نتیجه برنامه ریزی های کورکورانه و نگاه امنیتی و انتظامی به مسائل اجتماعی موجب   گسترش سازمان های اجتماعی و حمایتی می شود.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهارداشت: موضوعات اجتماعی و گروه های هدف مددکاران اجتماعی نباید بازیچه دست مسائل و منافع سیاسی شود اما گاهی برخی از نامزدهای انتخاباتی با استفاده ابزاری از مردم، فقر جامعه را ابزاری برای بهربرداری سیاسی خود کرده اند که این کار توهین به شعور مردم است.

وی اضافه کرد: از کاندیدهای انتخاباتی انتظار میرفت بعد از تاکید مقام معظم رهبری در خصوص کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، برنامه های اجتماعی جدی تری به جامعه ارائه کنند اما به نظر می رسد هیچکدام از نامزدهای انتخاباتی هنوز باور ندارند توسعه اقتصادی بدون سرمایه های اجتماعی امکان پذیر نیست.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی بدون سرمایه های اجتماعی، مشارکت اجتماعی و اعتماد اجتماعی امکان پذیر نیست.

موسوی چلک بیان کرد: فراموش کردیم آثار حوزه اجتماعی را جدی بگیریم لذا بدون در نظر گرفتن عوارض  پیامدهای اجتماعی مسکن مهر ساختیم، تلفن همراه را گسترش دادیم در حالی که امروز در حوزه اجتماعی نیازمند برنامه ریزهایی با پیوست اجتماعی و فرهنگی در سطح  سیاستگزاری کلان هستیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار