رئیس حوزه هنری ایلام برگزیدگان اولین دوره جایزه‌ی ادبی ایلام با عنوان بلوط طلایی را اعلام کرد.
کد خبر: ۴۱۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰ 05 May 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛محمدعلی قاسمی ضمن تقدیر از شرکت‌کنندگان در جایزه ادبی بلوط طلایی اظهار کرد: این جایزه به منظور ارتقاء بخشی جایگاه ایلام در بخش ها و موضوعات دفاع مقدس» و ادبیات و پایداری ، و زبان محلی کردی جنوبی و کمک به جریان سازی و پویایی ادبیات دینی در بخش شعر و ادب فارسی راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه چون موضوع در بخش کتاب بود و این جشنواره با دیگر جشنواره‌ها دارای وجه افتراق است، تصریح کرد:در بخش ادبیات پایداری آثار صرفا به صورت کتاب یا قطع و اندازه یک اثر مکتوب حداقل در 56 صفحه به بالا پذیرش شده‌اند و مهم‌تر اینکه گرانیگاه و صحنه روایت باید مختص به ایلام در دوران دفاع مقدس باشد.

رئیس حوزه هنری ایلام با تاکید بر اینکه چون این جشنواره برای اولین بار برگزار شد در بخش ادبیات کردی جنوبی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره قلیل و اندک بود.

قاسمی ادامه داد: در بخش رمان و شعر فارسی انتظار داشتیم آثار ارسالی از ویژگی‌های هنری و فاخر بودن برخوردار باشند اما مطمئنا در دوره‌های بعد این اهداف جشنواره تحقق خواهد یافت.

چرا اختتامیه‌ی جایزه ادبی ایلام سال 1395 برگزار نشد؟

وی تصریح کرد: قرار بود اختتامیه‌ی نخستین جایزه ادبی ایلام در سال 1395 برگزار شود اما به دلایلی که عمده‌ترین آنها مشکلات مالی بود انجام نشد و خوش‌بین بودیم این کار در اواخر سال انجام گیرد اما به دلیل دقت نظر هیئت داوران اعلام نتایج در آغاز امسال به دبیرخانه جشنواره اعلام شد.

بخش رمان فاقد اثر برگزیده و شایسته‌ی تقدیر

رئیس حوزه هنری ایلام ضمن تقدیر از همه شرکت‌کنندگان و تبریک به برگزیدگان گفت: در بخش رمان 6 اثربه بخش پایانی راه یافت اما داوران بخش پایانی هیچ اثری را حائز امتیاز برگزیده شدن و شایسته‌ی تقدیر اعلام نکرد که امیدواریم در  دوره‌ی دوم شاهد ورود آثار غنی‌تر به این بخش باشیم.

«مفاتیح الغزل»؛ اثر برگزیده‌ی بخش شعر فارسی

قاسمی گفت: در بخش شعر فارسی هیئت داوران پس از بررسی آثار براساس اعلام نظر ارسالی خود به دبیرخانه مجموعه‌ی شعر «مفاتیح الغزل» را به عنوان اثر برگزیده معرفی کرد.

«زیتون و مرجان»؛ اثر شایسته‌ی تقدیر شعر کردی

وی تصریح کرد: در بخش شعر کردی هیئت داوران پس از  بررسی آثار ارسالی به دبیرخانه اثر «زیتون و مرجان» فرهاد شاهمرادیان را شایسته‌ی تقدیر اعلام کرد.

در بخش خاطرات دفاع مقدس دو اثر شایسته‌ی تقدیر اعلام شد

رئیس حوزه هنری ایلام با تاکید بر جایگاه ویژه‌ی استان در دفاع قدس و ضرورت پاسداشت مجاهدت رزمندگان در جبهه میانی، ادامه داد: در بخش خاطرات دفاع مقدس ، هیئت داروان پس از بررسی آثار هیچ‌کدام از آثار ارسالی را برگزیده ندانست اما دو اثر «جنگ خاکریزها» نوشته‌ی حجت‌الله رحیمی‌مقدم و «و دس پتی»نوشته‌ی قاسم نظری را شایسته‌ی تقدیر اعلام کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار