مدیر جهاد کشاورزی فومن خبر داد
محمدرضا ابراهیم‌زاده با اشاره به پایان نشای برنج در شالیزارهای این شهرستان گفت: نشای برنج در 12 هزار و 870 هکتار شالیزارهای فومن به پایان رسیده است.
کد خبر: ۴۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴ 31 May 2015
به گزارش تابناک گیلان ، محمدرضا ابراهیم‌زاده با اشاره به پایان نشای برنج در شالیزارهای این شهرستان گفت: نشای برنج در 12 هزار و 870 هکتار شالیزارهای فومن به پایان رسیده است.

وی بیشترین رقم کشت شده را از نوع هاشمی عنوان کرد و افزود: امسال بخش عمده اراضی شالیزاری فومن به کشت ارقام بومی‌ محلی مانند هاشمی، علی کاظمی و دیگر ارقام پرمحصول اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی فومن درباره وضعیت کشت مکانیزه برنج تصریح کرد: 2 هزار و 550 هکتار از شالیزارهای فومن توسط 122 دستگاه نشاءکاری به صورت مکانیزه کشت شده است.

وی با بیان اینکه کشت مکانیزه در افزایش تولید تاثیرگذار است، افزود: کشت مکانیزه هزینه تولید، زمان تولید و کارگری را کاهش می‌دهد و سختی کشت را تسهیل می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی فومن استقبال کشاورزان برای کشت مکانیزه را با 9 درصد افزایش خوب توصیف کرد و یادآور شد: فومن از شهرستان‌های مهم و تولیدکننده برنج است.

وی با اشاره به فصل برداشت عسل در گیلان و فومن خاطرنشان کرد: فومن دارای 10 هزار کلنی زنبور عسل و 300 زنبوردار است و سالانه بیش از 60 تن عسل تولید می‌کند.

ابراهیم‌زاده روستاهای قلعه‌رودخان، گوراب‌پس و آلیان را جزء مناطق تولید عسل فومن ذکر کرد و گفت: سال گذشته برای حمایت از زنبورداران 800 میلیون ریال تسهیلات بانکی به آنها پرداخت شد.

وی با بیان اینکه زنبورداران مهاجر باید از جهاد کشاورزی مجوز دریافت کنند، تصریح کرد: زنبورداران مهاجر با رعایت زمان استقرار، اقدام به حمل کندوهای خود کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار