اینجا یاسوج است
پس از اعلام این موضوع ما هم به این امر رضایت دادیم و حتی چندین بار به شهرداری مراجعه کردیم و گفتیم اجازه دهید ، تابلوی لازم برای نامگذاری میدان را خود تهیه کنیم اما به ما گفتند لازم نیست ، تابلو آماده است!
کد خبر: ۴۱۷۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴ 02 May 2017
شهر یاسوج را که به عنوان پایتخت طبیعت ایران نام نهاده اند از دور بسیار شهر خوب و خوش آب و هوا و با امکانات فراوان می بینیم ، اما کافی است مدتی در این شهر زندگی کنید تا با انبوهی از معضلات و بی برنامگی ها در میان مسئولین این شهر مواجه شوید تا بفهمید که زندگی در این شهر به چه اندازه سخت است!
تابناک کهگیلویه و بویراحمد در نظر دارد ، جهت مشخص نمودن مشکلات مهم شهر بخش گزارش خبری تحت عنوان " اینجا یاسوج است" را مطرح کند بلکه مسئولین کمی به خود آمده و فکر چند سال آینده را هم داشته باشند که عاقبت زندگی در این شهر چه خواهد شد ؟
چند هفته ی پیش از تندیسی در یکی از میادین شهر یاسوج رونمایی شد که بسیار کار فرهنگی و خوبی معرفی شد و دلیل استفاده از این تندیس هم انگیزه دادن به کوهنوردان بود.(اینجا)
تندیس کوهنورد در میدانی که به همین نام هم نامیده شد در انتهای بلوار بویراحمد ، محلی که نقطه ی آغاز کوهنردی کوهنوردان آماتور است ، رونمایی شد. اما این همه ی ماجرا نبود ! اعتراضاتی هم از طرف یک خانواده شهید صورت گرفت اما نه کسی به آن اهمیتی داد و نه اعتراضات ره به جایی برد.
 
تندیسی که هم حق شهید را زیر پا گذاشت و هم امضای کمیسیون را! 
 
برادر شهید مرادی در گفتگویی با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، از پایمال شدن حق یک شهید گفت و افزود : محل میدانی که به عنوان میدان کوهنورد معروف است ، قبلا باغی بود که درختان آن به دست شهید کریم مرادی ، کاشته شده بود. چند سال پیش شهرداری با دستگاه های مکانیکی ، شبانه درختان را قطع نمودند و بعدا به ما اعلام کردند که خسارت را پرداخت می کنیم اما خسارتی پرداخت نشد!
پس از مدتی در سال 1394 از طریق شورای شهر و شهرداری به ما ابلاغ کردند که میدانی احداث شده در این محل را به نام شهید کریم مرادی نامگذاری می کنیم.
در جلسه ای که سند آن موجود است ، شورای شهر،شهرداری و بنیاد شهید ، صورتجلسه ای را امضا کردند که در آن مصوب شده ، میدان مذکور به نام "میدان شهید مرادی" نامگذاری شود. پس از اعلام این موضوع ما هم به این امر رضایت دادیم و حتی چندین بار به شهرداری مراجعه کردیم و گفتیم اجازه دهید ، تابلوی لازم برای نامگذاری میدان را خود تهیه کنیم اما به ما گفتند لازم نیست ، تابلو آماده است!
 
تندیسی که هم حق شهید را زیر پا گذاشت و هم امضای کمیسیون را! 
 
پس از مدتی من یک ماموریت کاری به شهرستان بهمئی داشتم که حدود 4 روز طول کشید ، وقتی برگشتم مشاهده کردم که تندیس کوهنورد در میدانی که قرار بود میدان شهید مرادی نامگذاری شود ، قرار گرفته است! وقتی به شهردار مراجعه کردم و گفتم این میدان شهید مرادی است چرا تندیس کوهنورد را نصب کرده اید؟ گفت : من در جریان چنین مصوبه ای نیستم و هر چه تقاضا کردم که این کار را نکنید این میدان به نام شهید است ، توجهی نکرد!
پس از نصب تندیس چندبار به شورای شهر و شهردار مراجعه کردم اما به من گفتند: این میدان به نام میدان کوهنورد نامگذاری شده است. این در حالی است که صورتجلسه ای با امضای معاون شهردار ، شورای شهر و نماینده بنیاد شهید برای نامگذاری میدان به نام شهید مرادی موجود است اما پیگیری های من  و مصوبه خودشان ، در مظلومیت تمام و به راحتی زیر پا گذاشته شد! 
 
تندیسی که هم حق شهید را زیر پا گذاشت و هم امضای کمیسیون را! 
 
این یک نمونه از بی توجهی مسئولین به وضعیت سطح شهر و مشکلات و معظلات است که از طرف مخاطبان ارسال و خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اقدام به تهیه ی گزارش نموده است . شما هم می توانید با ارسال سوژه های خبری خود ، پیگیری های ما و البته اقدامات به موقع مسئولین ، در زیبا سازی و رفع مشکلات شهر خود مشارکت داشته باشید . 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
جاوید چون جدیدا در اون منطقه خونه خریده داره اونجا ذو تبدیل به گلستان میکنه چون میدونه چند ماه دیگه بیشتر شهردار نیست
اقتصادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
جاوید شهرداری متخصص و متعهد و بی نظیر است .از طرف جامعه ی کوهنوردی نهایت تشکر را از ایشان دارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
متن را خواندم ، اداراجات معمولا همینطوری هستند ، بی خیال
بیطرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
این کار معظل نیست یه جای دیگر برا شهید در نظر میگرن سخت نگیر برادر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار