توسط یک ایران شناس هلندی؛
سرویس کرمانشاه- ویلم فلور ایران‌شناس نامدار هلندی ساکن آمریکا در دیدار با محمد علی سلطانی از اتمام نگارش اثری مهم درباره کرمانشاهان به‌ویژه در حوزه مشروطیت و ایلات و طوایف و خاندان‌ها و… در فصل‌ها و بخشهای مختلف، به زبان انگلیسی خبرداد.
کد خبر: ۴۱۶۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ 01 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از کردپرس، "ویلم فلور" ایران‌شناس نامدار هلندی ساکن آمریکا و صاحب جایزه فارابی از جمهوری اسلامی ایران، پنجشنبه هفتم اردیبهشت با دکتر محمدعلی سلطانی در تهران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار پنج ساعته، ویلم فلور ضمن اینکه زحمات بی‌دریغ و گسترده این محقق کرد ایرانی را ارزشمند و منحصر به فرد دانست، اظهار کرد: کاش در سایر استان‌های کشور ایران نیز از مجموعه سترگ «جغرافیای تاریخی و تاریخ مفصل کرمانشاهان» پیروی شود.
وی ادامه داد: زیرا بدون نگارش زیربنایی و علمی چنین آثاری دستیابی به تاریخ کامل ایران برای جستجوگران و به ویژه ایران شناسان غیر ممکن خواهد بود.

این ایران‌شناس همچنین درباره تالیف کتاب کرمانشاهان به زبان انگلیسی که توسط خود او انجام گرفته است چنین توضیح داد و گفت: با توجه به منابع اسنادی در آرشیو کشورهای مختلف اروپایی که توسط کنسولگری‌ها متبوع از کرمانشاهان گزارش می‌شده و نیز اهمیت این استان که عمده‌ترین مرکز تجاری ایران در قبل و بعد از جنگ جهانی اول بوده است با استفاده از این تالیفات درباره کرمانشاهان به‌ویژه در حوزه مشروطیت و ایلات و طوایف و خاندان‌ها و… اثری مهم به زبان انگلیسی در فصل‌ها و بخشهای مختلف نوشته‌ام که کار نگارش آن به اتمام رسیده است.

ویلم فلور در پایان سخنان خود یادآورشد: من به عشق ایران و به عنوان عاشقی که با مطالعه تاریخ بیهقی دل به ایران و فرهنگ و تاریخ سپرد بدون هیچ‌گونه کمکی از هیچ مرکزی عمر و زندگی خود را به معرفی فرهنگ و تمدن ایران اختصاص داده‌ام و هر گاه که علت آن را از من می‌پرسند می‌گویم: «ایران لیلی است و من مجنونم!»

همچنین در این دیدار محمد علی سلطانی نیز ضمن تشکر و قدردانی از ویلم فلور و سپاسگزاری از گستره تألیفات وی در زمینه معرفی همه‌جانبه فرهنگ ایرانی به ایرانیان و جهانیان، اظهار امیدواری کرد: مسئولان فرهنگی به ویژه در حوزه ایران‌شناسی بیش از این متوجه زحمات خادمان فرهنگ ایران‌زمین باشند.

وی تاکید کرد: با اینکه ایران‌شناسی مرکزی توانمند است و در اکثر استان‌های بزرگ کشور دفاتر و شعب شایسته دارد، اما تا کنون کار ارزنده‌ای درباره پیشینه و کاشته و داشته مناطقی که شناسنامه شایسته‌ای ندارند انجام نشده است.

وی بیان داشت: با اینکه شادروان دکتر حسن حبیبی بارها در دیدار با دوستان به من می‌گفت مجموعه جغرافیای تاریخی و تاریخ مفصل کرمانشاهان را به اکثر استان‌ها فرستاده و از آنها خواسته است با کمک افراد صاحب صلاحیت و دانشگاه‌های آن شهر‌ها شناسنامه‌ای برای استان خود تهیه کنند اما پس از سالها هنوز جز چند مورد جزئی خبری نیست.

محمدعلی سلطانی گفت: هرچند سفره و سلامت زندگی خادمان فرهنگ این مرز و بوم همواره توسط ویروس‌های رسانه‌ای با قلم و دستهایی آلوده مورد اشاره قرار گرفته و می‌گیرد اما به لطف خداوند و قضاوت دقیق هم‌میهنان شرافتمند من نیز در طی بالغ بر چهل سال کار کردپژوهی و کرمانشاه‌شناسی و تقدیم قریب هفتاد عنوان تألیف و تحقیق و تصحیح در این زمینه، بر طبق اسناد و مدارک موجود از مراکز و ادارات ذیربط تا حال کوچکترین حمایتی را که محق بوده‌ام، در این زمینه دریافت نداشته‌ام و کارهایم در بسیاری موضوعات مربوط موجب ارتزاق پخته‌خواران و مدعیان بوده است و به همین علت کار ما نیز از عشق گذشته به جنون رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار