مدیرکل امور عشایری ایلام اظهار کرد: برنامه ریزی برای خرید 700 تن پشم از دامداران عشایر این استان توسط تعاونی های عشایری انجام شده است.
کد خبر: ۴۱۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 20 April 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛علی سلیمی با بیان اینکه احتمال افزایش میزان خرید پشم از سوی این تعاونی ها نیز وجود دارد، افزود: ارزش ریالی پشم چیده شده از احشام عشایر استان 20 میلیارد ریال است.
 
سلیمی یادآور شد: پشم خریداری شده از عشایر ایلام به استان هایی چون تهران، البرز، کرمانشاه و خراسان رضوی فرستاده می شود که بیشتر این پشم در تولید صنایع دستی و صنعت قالی و گلیم کاربرد دارد و بخشی نیز به مصرف خود عشایر می رسد.
 
به گفته وی، فرایند پشم چینی از گوسفندان عشایر استان ایلام بسته به شرایط اقلیمی به طور معمول از 15 فروردین شروع و تا 15 اردیبهشت ماه ادامه می یابد و عشایر با دستگاه پشم چینی یا به روش سنتی این کار را انجام می دهند.
 
 وی با اشاره به تولید یک هزار تن پشم توسط عشایر این استان گفت: پیش بینی می شود بر اساس دام های موجود، میزان تولید پشم گوسفندان عشایر امسال به یک هزار و 570 تن برسد.
 
 
سال گذشته شرکت های تعاونی عشایری استان ایلام از مجموع یک هزار و 500 تن پشم تولیدی 350 تن آن را خریداری کردند.
 
به گزارش تابناک ایلام، 9 هزار و 736 خانوار با جمعیت 60 هزار نفر در قالب 12 ایل و 32 طایفه و یک میلیون و 400 هزار راس دام در 95 کانون عشایری استان ایلام زندگی می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار