دبیر شورای هماهنگی بانک‌های سمنان خبر داد
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان سمنان با بیان اینکه 23 برنامه برای تحقق شعار سال در شبکه بانکی مدنظر قرار گرفته است، گفت: 77 واحد تولیدی استان در سال گذشته از تسهیلات اشتغال‌زایی برخوردار شدند.
کد خبر: ۴۱۰۸۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 20 April 2017

به گزاش تابناک سمنان، حسن مونسان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: سیاست‌های شبکه بانکی استان سمنان در سال 96 در راستای تحقق فرمایشات رهبری در ارتباط با تولید و اشتغال است.

وی بیان کرد: 23 برنامه برای عملیاتی شدن این هدف تدوین شده است که در آن توجه به واحدهای تولیدی غیرفعال، نیمه‌فعال، شرکت‌های دانش‌بنیان، توجه به شرکت‌های دارای محصولات صادراتی و توجه به واحدهایی نیازمند نیازسنجی جدید، عارضه‌یابی و آسیب‌شناسی واحدهای تولیدی مدنظر است.
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان سمنان ادامه داد: در سال گذشته در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر تولید و اشتغال به 777 واحد تولیدی تسهیلات پرداخت شده است.
مونسان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه تمهیداتی برای راستی‌آزمایی پرداختی‌ها صورت گرفته است، گفت: کمیته‌ نظارت با حضور نمایندگان بانک‌ها، نماینده استاندار، نماینده سازمان‌ها و واحدهای نظارتی تشکیل شده است تا به تمام واحدها مراجعه کنند و با رؤیت لیست بیمه، بیمه قبل از استفاده از تسهیلات رونق تولید و بعد از آن راستی‌آزمایی صورت گیرد.
وی اضافه کرد: تعهد اشتغال برخی از واحدهای تولیدی بیش از حد بوده است که عملیاتی نشده و تلاش می‌شود، تعهدات متعارف ساماندهی شوند.
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان سمنان ادامه داد: در سال 955 هیچ واحد تولیدی تحت تملک بانک‌ها در نیامده است؛ اما در سنوات گذشته 73 واحد تولیدی تحت تملک بانک قرار گرفت که 11 مورد پیگیری و واگذار شده است.
مونسان تصریح کرد: در حال حاضر 62 واحدتولیدی از سال‌های گذشته تحت تملک بانک قرار دارند.
وی با بیان اینکه در این قضیه بانک با دو رویکرد وارد عمل شده است، گفت: در رویکرد نخست تلاش شده تا از تملک پیشگیری شود و در رویکرد دوم نیز واگذاری تملک‌ها مدنظر قرار گرفته است.
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان سمنان افزود: در بخش واگذاری تملک‌ها تعهد بانک 20 درصد بوده که 155 و نیم درصد آن تحقق یافته و 12 درصد آن در حال تحقق است که به رقم 27 درصد رسیدیم و در سال جدید پیش‌بینی ما واگذاری 30 درصد تملک است.
مونسان با تأکید بر لزوم اصلاح ساختار بانکی کشور بیان کرد: اصلاح ساختار بانکی در سطح کلان در حال برگزاری است و دولت و مجلس در حال بررسی و رفع مشکل و چالش‌های بانکی در زمینه اصلاح ساختار هستند.
وی فعالیت غیرمجاز مؤسسات و عملکرد خارج از چارچوب آنان نسبت به دستورالعمل‌های شورای پول و اعتبار و عدم مشارکت برخی از بانک‌های خصوصی در کمک به واحدهای تولیدی را از مسائل و چالش‌های مهم در استان سمنان دانست.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان سمنان تصریح کرد: تمام مؤسسات مالی و اعتباری که در سایت بانک مرکزی بارگزاری شده‌اند، مجاز و هر آنچه در سایت بانک مرکزی ثبت نشده غیرمجاز است.

مونسان خاطرنشان کرد: تأمین 570 میلیارد ریال از تعهدات باقیمانده شبکه بانکی، فعال‌سازی 20 درصد از واحدهای غیرفعال، تأمین نقدینگی منابع مالی 20 درصد از واحدهای تولیدی نیمه‌فعال و تأمین منابع مالی 30 پروژه اولویت‌دار استان در بخش صنعتی و کشاورزی از اهم سیاست‌های شبکه بانکی استان سمنان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار