معاون وزیر نیرو:
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه در سه و نیم سال اخیر 7 هزار و 405 مگاوات نیروگاه وارد مدار شده است، گفت: تا پایان سال 96 نیز 4 هزار مگاوات نیروگاه وارد شبکه برق کشور می‌شود و هوشمندسازی 360 هزار کنتور برق در برنامه قرار دارد.
کد خبر: ۴۱۰۴۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 19 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، هوشنگ فلاحتیان پیش از ظهر امروز در بیست و دومین کنفرانس شبکه‌های نیروی برق که با حضور مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق کشور، اساتید دانشگاهی و مراکز علمی و پژوهشی و پیشکسوتان ارشد صنعت برق ایران در سالن امیرکبیر دانشگاه سمنان برگزار شد، اظهار کرد: با ایجاد ظرفیت نیروگاهی جدید ظرفیت نیروگاه‌های کشور از 68 هزار مگاوات در پایان سال 95 به 80 هزار مگاوات خواهد رسید.

وی ارتقای راندمان نیروگاه‌هارا از دیگر اقدامات وزارت نیرو در دولت تدبیر و امید دانست و افزود: در نظر است با تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی این راندمان از 36 درصد به 48 درصد افزایش یابد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه در سه و نیم سال اخیر 7 هزار و 405 مگاوات نیروگاه وارد مدار شده است، گفت: تا پایان سال 96 نیز 4 هزار مگاوات نیروگاه وارد شبکه برق کشور می‌شود.

فلاحتیان ادامه داد: نخستین نیروگاه کلاس (اف) نیز با راندمان 55 درصد تا پایان سال 96 وارد شبکه سراسری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 20 هزار میلیارد تومان در صنعت برق کشور سرمایه‌گذاری شده است، افزود: از این رقم 3 هزار و 560 میلیارد تومان آن در شبکه توزیع بوده که نسبت به رقم 2 هزار و 500 مگاوات در سال 94 از رشد بالایی برخوردار است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه از یکم اردیبهشت‌ماه سال 95 تا یکم اردیبهشت‌ماه سال 96، چهار هزار میلیارد تومان نقدینگی وارد صنعت توزیع برق شده است.

فلاحتیان خاطرنشان کرد: این رقم با توجه به وجود مشکلات کلان در بخش اقتصاد رشد بسیار بالایی داشته است.

وی با اشاره به تلاش صنعت توزیع برق در کاهش تلفات انرژی در شبکه گفت: در سه سال و نیم اخیر حجم تلفات از بیش از 15 درصد به 10.7 درصد کاهش یافته که موجب جلوگیری از هدررفت انرژی در شبکه شده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به اینکه این امر در اقتصاد مقاومتی نیز دارای اهمیت است، بیان کرد: بر اساس سهمیه تعیین‌شده برای وزارت نیرو برای ایجاد نیروگاه جدید سال گذشته، 2 هزار و 200 مگاوات نیروگاه وارد مدار شده است؛ درحالی‌که سهمیه یک‌هزار و 800 مگاوات بوده و 4 هزار مگاوات بیش از سهمیه در این عرصه کار شده است.

فلاحتیان مدیریت مصرف برق را نیز در اقتصاد مقاومتی مهم خواند و گفت: برای تأمین نیروی برق، نیاز به15 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است و اگر در عرصه مدیریت مصرف برق فعالیت شود و با مدیریت 200 ساعت بار در مدار می‌توان از حجم سرمایه‌گذاری جلوگیری کرد.

وی شمار مشترکان برق در کشور را 34 میلیون مشترک بیان کرد و گفت: سالانه یک میلیون مشترک به حجم مشترکان صنعت برق کشور افزوده می‌شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به طرح هوشمندسازی مشترکان پرمصرف خاطرنشان کرد: هوشمندسازی 360 هزار کنتور برق در برنامه قرار دارد که تاکنون 120 هزار کنتور هوشمند شده است و باید تلاش شود در مدت کمی بقیه مشترکان پرمصرف نیز مجهز به کنتور هوشمند شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار