این جشنواره را با هدف شناسایی ایده های جدید در زمینه موضوعات مرتبط با اعتیاد، حساس نمودن افکار عمومی و خانواده نسبت به اعتیاد و ترویج فرهنگ اعتیاد جرم نیست برگزار می‌شود
کد خبر: ۴۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵ 30 May 2015
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نخستین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه 'رهایی' استان را با موضوع اعتیاد برگزار می کند.
اداره فوق این جشنواره را با هدف شناسایی ایده های جدید در زمینه موضوعات مرتبط با اعتیاد، حساس نمودن افکار عمومی و خانواده نسبت به مساله اعتیاد و توسعه و ترویج فرهنگ نگاه جامعه نسبت به اعتیاد (اعتیاد جرم نیست) برگزار می کند.
گسترش فعالیت های فرهنگی مرتبط با موضوع اعتیاد در جامعه و معرفی ایجاد الگوی مناسب برای رهایی از اعتیاد از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
این جشنواره در دو بخش اصلی و آزاد برگزار می شود که بخش اصلی آن فیلم های کوتاه داستانی، مستند و فیلم برداری شده توسط تلفن همراه بوده و در بخش آزاد فیلم های داستانی، مستند و تجربه گرا (موضوع آزاد) ساخته می شوند.
محورهای جشنواره فیلم رهایی در 18 محور شامل اعتیاد- کودک- نوجوانان و جوانان، اعتیاد- والدین- خانواده، اعتیاد و شهر، اعتیاد و جامعه، اعتیاد و دانشگاه، اعتیاد- پیشگیری- درمان، اعتیاد و آسیب های اجتماعی، اعتیاد و فقر و اعتیاد و فحشا است.
اعتیاد و فرهنگ، نقش باورهای مذهبی در ترک اعتیاد، اعتیاد و دوست، حمایت از بهبود یافتگان و خانواده های آسیب دیده از اعتیاد، اعتیاد و ورزش، کمپ های ترک اعتیاد، رهایی یافتگان از اعتیاد، اعتیاد و بیماری های روحی و روانی- جنسی و جسمی و اعتیاد به فضای مجازی و اینترنت از دیگر محورهای این جشنواره است.
گفتنی است فیلم سازان و علاقه مندان به شرکت در این جشنواره تا 15 مهرماه سال جاری فرصت ارسال آثارشان به دبیرخانه این جشواره واقع در انجمن سینمای جوانان ایران در کرج را دارند.
جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه رهایی از پنجم دی ماه سالجاری به مدت سه روز برگزار می شود.
علاقه مندان به شرکت در این جشنواره برای اطلاع بیشتر از نحوه برگزاری آن می توانند به سامانه اینترنتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به آدرس alborz.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار