رئیس اداره اوقاف دامغان:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان گفت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی زمینه تولید و اشتغال را فراهم می‌کند و برخی موقوفات دامغان به کارگاه‌های کوچک تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۴۰۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 12 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی میرکو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره شعار سال ۹۶ که «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: امام خامنه‌ای در بیانات ارزشمند خود بر لزوم رونق در حوزه اشتغال و تولید تأکید داشتند.

وی تصریح کرد: اشتغال و تولید نقش زیربنایی در توسعه کشور دارد و تلاش حول محور اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است؛ مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر اجرای این سیاست مهم تأکید داشته‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی کم مصرف کردن و اصلاً مصرف نکردن نیست، اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی درست، بجا و بموقع مصرف کردن است؛ انسان باید شرایط زندگی خود و جامعه را در نظر بگیرد و با توجه به درآمدی که دارد، درست مصرف کند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی بدین معناست که منابع کشور به‌ویژه در حوزه انرژی را برای آیندگان هم با مصرف درست نگه داریم، بیان کرد: حمایت از تولید ملی به معنای استفاده از تولیدات داخلی است.

میرکو تصریح کرد: مردم و هر کس به‌نوعی در خانواده و محیط کار خود مصرف روزانه، ماهانه و سالانه خود را باید در جهت مصرف از تولید داخل هدایت کند.

وی تأکید کرد: با این اقدامات، می‌توان به اقتصاد و اشتغال در جامعه کمک کرد؛ اشتغال در گرو تولید بوده و اگر تولید داخلی و مصرف داشته باشیم، اشتغال ما پابرجا می‌ماند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان گفت: امسال به فرمایش امام خامنه‌ای، تقویت اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید را در بقاع متبرکه، موقوفات و اماکن مذهبی سرلوحه اصلی کار خود قرار خواهیم داد و در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان دامغان در سال ۹۶، این موضوع را مورد تأکید قرار داده و به آن اهمیت بیشتری می‌دهیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با این اقدامات در گوشه‌ای از جامعه به‌ نوبه خود اشتغال و تولید ایجاد کنیم، افزود: با احیای موقوفات با توجه به نیاز روز جامعه می‌توانیم اشتغال تولید کنیم و اگر بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند، بستر اشتغال‌زایی فراهم می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان با تأکید بر اینکه اشتغال تنها در کارخانه‌ها و شرکت‌ها نیست، تصریح کرد: در موقوفات هم می‌توان این امر را محقق کرد.

میرکو با اشاره به اینکه تغییر کاربری برخی از موقوفات که امروز کاربری لازم را ندارند، در سال ۹۶ در دستور کار داریم، اظهار کرد: امیدواریم از این طریق این موقوفات را به کارخانه‌های کوچک تولیدی تبدیل و اشتغال و تولید ایجاد کنیم و به دغدغه مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار