ادیب‌یزدی:
یک کارشناس اقتصاد اسلامی معتقد است: تکرار شعار اقتصاد مقاومتی بیانگر عملکرد ضعیف مسؤولان بوده و امروز تعطیلی کارخانه‌ها فاجعه‌ای بزرگ برای کشور است.
کد خبر: ۴۰۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴ 12 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی ادیب‌یزدی در گفت‌وگو با فارس درباره شعار سال ۹۶ که «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» است، اظهار کرد: کار بدیعی از سوی مقام معظم رهبری هر سال با نام‌گذاری سال‌ها صورت می‌گیرد و ایشان هر سالی را با عنوانی مزین می‌سازند و مسیر مسؤولان و ملت ایران را با این نام‌گذاری‌ها مشخص می‌فرمایند.

وی ادامه داد: مردم با تمسک به چنین اصلی که توسط مقام معظم رهبری ترسیم می‌شود، کارها را پیش می‌برند؛ ایشان با درایت، تدبیر و تسلطی که بر امور کشور و جهان دارند و پهنه بین‌الملل تحت نگاه تیزبین معظم‌له قرار دارد، نیازمندی‌های جامعه را به‌طور جدی تشخیص می‌دهند و مسیر را طراحی می‌کنند.

این کارشناس اقتصاد اسلامی با تأکید بر اینکه نگاه عمیق رهبری و در مجموع سایه ایشان بالای سر ملت ایران نعمتی الهی است که باید قدردان خداوند متعال برای چنین نعمتی باشیم، با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی نقشه راهی برای برون‌رفت از پیچ‌های خطرناک است، تصریح کرد: باید توجه خاص به اقتصاد مقاومتی و اشتغال و تولید ملی در عمق آن باشیم.

ادیب‌یزدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از عملکرد مسؤولان در پیاده کردن محورهای اقتصاد مقاومتی در سال گذشته چندان راضی نیستند، اضافه کرد: اگر رضایت داشتند، ممکن بود نام سال را تغییر می‌دادند.

وی ادامه داد: وقتی رهبری بر اقتصاد مقاومتی تأکید دارند، بدین معناست که عملکردها و جهت‌گیری‌ها در این حوزه آن‌طور که انتظار داشتند، محقق نشده و تکرار اقتصاد مقاومتی از نگاه تیزبین معظم‌له اهمیت این سیاست را نشان می‌دهد.

این کارشناس اقتصاد اسلامی با تأکید بر اینکه نمی‌توان ظرف یک سال تغییرات فاحشی در حوزه اشتغال ایجاد کرد، تصریح کرد: سالیان متمادی می‌طلبد تا اقتصاد مقاومتی در لایه‌های مختلف جامعه جا بیفتد؛ تکرار این واژه در شعار سال ۹۶ هم اهمیت اقتصاد مقاومتی را نشان می‌دهد.

ادیب‌یزدی با اشاره به اینکه تولید و اشتغال از محتواهای درونی اقتصاد مقاومتی است، اضافه کرد: هنوز در حوزه اشتغال، مشکلات زیادی وجود دارد و به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه طرح و بیان مکرر اقتصاد مقاومتی تا رونق اقتصاد و اشتغال و تولید ملی ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: مسؤولان و دولتمردان در جهت اشتغال‌زایی و رفع موانع و رونق تولید تمام تلاش خود را باید به کار ببندند.

این کارشناس اقتصاد اسلامی با تأکید بر اینکه تعطیلی کارخانه‌های صنعتی فاجعه‌ای برای کشور است، اضافه کرد: متأسفانه کارخانه‌های زیادی تعطیل و نیمه‌فعال‌ هستند.

ادیب‌یزدی با اشاره به تولید و اشتغال به‌عنوان دو روی یک سکه تصریح کرد: هر چه قدر رونق در حوزه تولید را شاهد باشیم، در ارتباط با آن اشتغال هم تحت تأثیر قرار می‌گیرد و اشتغال رونق می‌یابد و درصد بیکاری کاهش پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: امیدواریم با انسجام بیشتر بین مسؤولان در جهت پیاده کردن منویات و تأکیدات مقام معظم رهبری، همه تمام تلاش خود را انجام دهند تا بتوانیم حداقل‌ها را برای ملت ایران فراهم کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار