رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: زن و مردی که ظهر سه شنبه به علت سقوط از ارتفاعات قلارنگ شهرستان ایلام بشدت مصدوم شده بودند با انجام عملیات توسط بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان منتقل شدند.
کد خبر: ۴۰۶۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸ 12 April 2017
دکتر علی دل پیشه عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در تماسی که ظهر امروز با مرکز اورژانس ایلام برقرار شد و درخواست امداد فوری به زن و مردی که از ارتفاع 15 متری کوه های قلارنگ به دره ای سقوط کرده بودند، ثبت شد.
وی افزود: با توجه به سخت گذر و کوهستانی بودن مسیر و وخامت حال مصدومان، بالگرد هوایی مرکز فوریت های پزشکی ایلام به جای خودروی آمبولانس برای انتقال آنها به منطقه اعزام شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: مصدومان این حادثه مردی 54 ساله و خانمی 20 ساله بودند که از ناحیه ستون فقرات، سر و گردن و کتف دچار شکستگی شده و هر دو با استفاده از بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام منتقل و در این مرکز درمانی بستری شده و تحت درمان قرار گرفتند.
دکتر دل پیشه یادآور شد: اورژانس هوایی یکی از خدمات و دستاوردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان ایلام است که از ابتدای سال 96 در این استان فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی تاکید کرد: این بالگرد امداد رسان از زمان استقرار در استان ایلام تاکنون توانسته در سه عملیات جداگانه مصدومانی از شهرستان های مختلف را که دارای وخامت وضعیت جسمانی بوده اند را به مراکز درمانی مرکز این استان انتقال دهد.
به گزارش ایرنا، اورژانس هوایی ایلام نخستین ماموریت خود را روز ششم فروردین و برای امداد رسانی به جوانی که به علت تصادف بشدت آسیب دیده بود در شهرستان آبدانان انجام داد.
دومین عملیات انتقال هوایی مصدومان نیز اوایل هفته جاری برای انتقال زن باردار از شهرستان دره شهر انجام شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار