استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: احداث دبیرستان دختران و پسرانه انرژی هسته ای به زودی در قزوین آغاز می شود.
کد خبر: ۴۰۵۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 10 April 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری شبستان از قزوین، فریدون همتی  در مراسم افتتاح مرکز پرتو فرایند نوین در قزوین بیان کرد: با توجه به سیاست دولت برای توسعه شتاب دهنده ها و پرتودهی برای مراکز پزشکی و استفاده صلح آمیز از فناوری هسته ای شاهد افتتاح این مرکز در شهر قزوین هستیم.

 

وی ادامه داد: کار اجرای این مرکز در کمتر از یک سال با همت بلند رئیس سازمان انرژی اتمی آغاز شد و ساختمان این مرکز و دستگاه ویژگی های منحصربه فردی دارد و دانش خاصی در آن به کار برده شده است.

 

استاندار قزوین اضافه کرد: این مرکز در زمینی به مساحت 14 هکتار با 60 تا 70 میلیارد تومان اعتبار احداث شده و اشتغال مستقیم 50 نفر از نیروهای متخصص را به دنبال داشته و همچنین اشتغال غیرمستقیم هم ایجاد کرده است.

 

وی اعلام کرد: برای این مرکز برنامه های توسعه در فازهای بعدی وجود دارد به طوری که شش هکتار زمین جدید در نظر گرفته ایم که آزمایشگاه برقرار شود و این مرکز می تواند ارتباط خوبی را با دانشگاه ها ایجاد کند و تحولی در حوزه علمی است.

 

همتی گفت: امروز با همت بلند سازمان انرژی اتمی ما به این مرحله از توانمندی رسیدیم و وارد مرحله جدیدی شدیم و این مرکز توانایی متخصصان ایرانی را برای ساخت تجهیزات در داخل نشان داد.

 

وی تصریح کرد: با تدبیر رهبری در عرصه هسته ای گام های بلندی برداشته می شود و استفاده از تکنولوژی های جدید و توانمندی ها می تواند استفاده صلح آمیز از فناری هسته ای را سرعت بخشد و ان شاالله شاهد گام های بلند در کشور خواهیم بود و مردم باید به دولت و تصمیم های دولت اعتماد کنند و دولت راه درست را در حوزه هسته ای دنبال می کند.

 

استاندار قزوین افزود: وقتی کشور به دانش و فناوری هسته ای رسیده ما هر زمان اراده کنیم به هر یک از اهداف بلندمان می رسیم و مهم دستیابی به این دانش است که در ذهن و تفکر دانشمندان و متخصصان ما نشسته است.

 

وی با گرامیداشت شهدای هسته ای اظهار کرد: یاد شهدای انرژی هسته ای را گرامی می داریم و آنچه امروز به آن می رسیم نتیجه بارور شدن خون شهدا است و اگر امروز در حوزه انرژی هسته ای به یکی از چند کشور محدود هسته ای تبدیل شدیم نتیجه اراده، ایمان و باور به خدا و توانمندی جوانان است.

 

همتی ادامه داد: دشمن در این مسیر خون برخی از جوانان دانشمند ما را ریخت ولی به نتیجه رسیدن چنین مرحله ای از دانش و ساخت ماشین آلات نتیجه خون شهدا و حمایت مردم از نظام و تحمل سختی ها است.

 

وی در ادامه از احداث دبیرستان هسته ای در قزوین خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به مذاکره با رئیس سازمان انرژی اتمی و درخواست ما، پذیرفتند در استان ما دبیرستان انرژی هسته ای ایجاد کنیم و برای این منظور 4 هزار متر زمین تحویل داده ایم.

 

استاندار قزوین یادآور شد: احداث دبیرستان دختران  و پسرانه هسته ای به زودی در منطقه پونک آغاز می شود که گامی زیربنایی و مهم است و در تهران و مشهد این دبیرستان وجود دارد و قزوین سومین استانی است که این کار در آن صورت می گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار