مدیرکل حمل‌ونقل سمنان خبر داد
مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان از خدمات‌رسانی به 45 دستگاه اتوبوس در راه مانده در سفرهای نوروزی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۰۵۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ 10 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، داود فهندژسعدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: در طرح نوروزی 96 با مشارکت صنوف حمل‌ونقل جاده‌ای به 45 دستگاه اتوبوس سایر استان‌های کشور که در محورهای استان دچار نقص فنی شده بودند، خدمات‌رسانی شد.

وی با اشاره به حجم بالای ترافیک در محورهای استان سمنان تصریح کرد: سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود، نزدیکی به تهران، دارا بودن شبکه ارتباطی پیشرفته با استان‌های تهران، قم، خراسان رضوی، مازندران، اصفهان و گلستان و دارا بودن سهم عمده بزرگراه ثامن‌الحجج (ع) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان افزود: توجه به مقوله ایمنی و مدیریت سفر در نوروز 96 به‌عنوان شعار این اداره کل در نظر گرفته شد.

فهندژسعدی افزود: در راستای افزایش ایمنی عبور و مرور به‌خصوص در ایام پرتردد تعطیلات نوروزی، کنترل محورهای مواصلاتی با سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل انجام شد.

وی با بیان اینکه سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور برای اعمال قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و کاهش تخلفات در طول بیش از هزار کیلومتر از محورهای بزرگراهی استان تجهیز شده‌اند، افزود: در این مدت، بیش از 17 هزار فقره تخلف تجاوز از سرعت مجاز با استفاده از 43 دوربین ثبت شده است.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آشنا کردن جوانان و نوجوانان با جان‌فشانی‌های شهدا افزود: در ایام طرح نوروزی امسال، 92 دستگاه اتوبوس برای عزیمت کاروان‌های راهیان نور به مناطق جنگی جنوب کشور برای بیش از چهار هزار نفر اختصاص یافته است.

سعدی در طول اجرای طرح جابه‌جایی مسافران نوروزی 1396 مجموع مسافر جابه‌جا شده به تفکیک نوع وسیله نقلیه، درون و برون‌استانی را 67 هزار نفر عنوان کرد و گفت: این جابه‌جایی‌ها با استفاده از هفت هزار و 400 سفر با ناوگان عمومی صورت گرفته است.

وی با تشکر از فعالیت تمام اعضای کمیته حمل‌ونقل ستاد نوروزی شهرستان‌های استان افزود: همدلی و تعامل دستگاه‌های اجرایی در خدمات‌رسانی به زائران حرم رضوی در این مدت منجر به افزایش رضایتمندی مسافران شد که این امر خاطره خوشی را از سفر هم‌وطنان به استان در ذهن عزیزان به یادگار گذاشت.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان با بیان اهمیت ساختار مجتمع‌های خدماتی رفاهی و نقش ویژه این عناصر در بهبود رفتار رانندگان، رفع خستگی و درنهایت ارتقای ایمنی جاده‌ای افزود: در طرح نوروزی سال 96 اکیپ‌های کنترلی این اداره کل بر نحوه عملکرد 27 مجتمع خدماتی رفاهی فعال در حوزه راه‌های استان نظارت داشته‌اند.

فهندژسعدی افزود: 11 ایستگاه صلواتی با توزیع رایگان چای و بسته‌های فرهنگی نیز خدمات‌رسانی به مسافران را انجام داده‌اند.

وی از چاپ و نصب بیش از 700 مترمربع بنر با مضامین ایمنی، چاپ و توزیع بیش از 9 هزار قطعه بروشور با موضوعات اطلاع‌رسانی پیامک 3000143، امر به معروف، بروشور نوروزی، سامانه 141 و اطلاعات مجتمع‌های خدماتی رفاهی استان و تهیه و توزیع بیش از پنج هزار بسته فرهنگی با شعار ایمنی در سمنان خبر داد.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان تهیه و توزیع 300 قطعه لوح فشرده در ناوگان عمومی با موضوع جاذبه‌های گردشگری، تولید و پخش روزانه برنامه رادیویی راهبران و حضور مستمر نمایندگان اداره کل در دفاتر نمایندگی اداره کل مستقر در پایانه‌های مسافری با هدف پاسخگویی به سؤالات و شکایات مسافران نوروزی، بازدید از پایانه‌های مسافربری و ناوگان تحت پوشش با همکاری ادارات مربوطه را از اقدامات این اداره کل در اجرای طرح نوروزی 1396 برشمرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار