رئيس ستاد انتخابات استان مطرح كرد؛
تابناک مرکزی: رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: فرآیند برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان در دو شهر ساوه و خمین در 150 شعب اخذ رای شهری تمام الکترونیکی است.
کد خبر: ۴۰۵۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷ 09 April 2017

به گزارش تابناک مرکزی، شکر ا... حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی در هشتمین نشست این ستاد که در محل استانداری برگزار شد، گفت: فرآیند برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان در دو شهر ساوه و خمین در 150 شعب اخذ رای شهری تمام الکترونیکی است.

حسن بیگی افزود: بر اساس تصمیم های ااتخاذ شده پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در شهرهایی که دارای کرسی هفت تا 9 نفره مانند خمین و ساوه هستند به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: در انتخابات امسال همه فرآیند انتخابات شوراهای اسلامی شهر اعم از فرایند اخذ رای و شمارش آرا در شهر خمین با 50 شعبه و ساوه با 100 شعبه به شیوه تمام الکترونیکی است.

وی اظهار کرد: در سایر شهرستان های استان مرکزی نیز انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا وریاست جمهوری با 24 فرآیند الکترونیکی برگزار می شود و تنها فرآیند اخذ رای و شمارش آرا به صورت الکترونیکی نخواهد بود.

وی گفت: شهرستان خمین سابقه برگزاری انتخابات الکترونیکی در استان مرکزی در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارا است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی افزود: پیش بینی مشکلات احتمالی برای فرایند تمام الکترونیکی انتخابات در این 2 شهر از نظر  تعداد صندوق ، تعرفه انتخاباتی و... به عمل آمده است.

حسن بیگی افزود: در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی در 150 شهر کشور فرایند رای گیری تمام الکترونیکی است و اغلب شهرهای دارای کرسی های هفت تا 9 نفره برای این روش انتخاب شده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان اظهار کرد: در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی 6619 داوطلب ثبت نام کردند که نسبت به دوره قبل که میزان داوطلبان ثبت نام شده 6050 داوطلب بود این آمار از رشد 9/4 دهم درصدی برخوردار است .

وی در ادامه اظهار کرد: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان مرکزی در تمامی 33 شهر مشمول برگزاری انتخابات شمار دواطلبان ثبت نامی به حد نصاب رسیده است.

وی گفت: در دوره چهارم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان مرکزی در 41 روستا داوطلبان انتخابات فاقد حد نصاب شدند و در دوره پنجم این مناطق به هفت روستا کاهش یافت .

وی اظهار کرد: مدارک تحصیلی  441 داوطلب حاضر در گردونه انتخابات شورای پنجم در استان فوق لیسانس  است که نسبت به دوره چهارم انتخابات شوراهای اسلامی با تعداد 186 نفر از رشد 137 درصدی برخوردار است.

رئیس ستاد انتخابات استان ابراز کرد: در دوره چهارم انتخابات شوراهای اسلامی در استان 30 داوطلب دارای مدرک دکترا بودند که در دوره پنجم این آمار به 35 نفر تغییر یافته و از رشد 16 درصدی برخوردار است.

حسن بیگی گفت: 611 نفر از داوطلبان انتخابات دوره چهارم شوراهای اسلامی استان مرکزی زیر 30 سال سن داشتند و در دوره پنجم انتخابات شوراها در استان این آمار به 539 نفر رسیده است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی در ادامه سخنانش با تاکید بر قانونمداری و اهمیت صیانت از آرای مردمی، گفت: از اموال دولتی با هیچ عنوانی علیه و یا له نامزد خاص نباید استفاده شود و با متخلفان برخورد قاطع می شود.

وی با اشاره به اهمیت آموزش مجریان انتخابات ، تصریح کرد: جدول دوره های  آموزشی دست اندرکاران برگزاری انتخابات تدوین شده است و دوره های مذکور به صورت منظم برگزار می شود.

در این نشست فرمانداران ساوه و خمین از وضعیت برگزاری انتخابات و میزان آمادگی برای فرایند انتخابات تمام الکترونیکی گزارش دادند.

گفتنی است انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه در کشور برگزار می شود.

/ انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار