تابناک: رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان گفت: حدود 70 درصد از صنایع دستی کشور در اصفهان تولید می‌شود.
کد خبر: ۴۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 28 May 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از فارس، عباس شیردل شامگاه گذشته در دیدار مجمع گردشگری استان اصفهان با رایزنان اقتصادی و توسعه دیپلماسی کشورمان اظهار کرد: در حال حاضر 30 هزار تولیدکننده صنایع دستی در اصفهان مشغول فعالیت هستند که در  بیش از 250 رشته صنایع دستی ایران مشغول تولید و خلق اثر هستند.

وی با اشاره به ضعف قوانین در حوزه واردات صنایع دستی در سال‌های گذشته گفت: این ضعف باعث ورود صنایع دستی بی‌کیفیت از کشورهای نظیر هند، پاکستان و چین بدون اعمال تعرفه‌های گمرکی مناسب بود.

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با بیان اینکه تدوین استانداردهای تولید در صنایع دستی و همچنین کسب مهر اصالت یونسکو باعث افزایش کیفیت صنایع دستی تولید شده در اصفهان شده است، افزود: افزایش اشتغال یکی از مزایای اقتصادی صنایع دستی برای هر استان و کشور است.

وی  اضافه کرد: با توسعه و آموزش صنایع دستی در آینده نزدیک 30 هزار شغل در شرق اصفهان که به دلیل خشکی رودخانه زاینده رود دچار مشکل شده است، ایجاد می‌کنیم.

شیردل با اشاره به ورود فعالان عرصه صنایع دستی به فروش اینترنتی صنایع دستی در اصفهان گفت: امروز هنرمندان و تجار از این روش به خوبی استفاده می‌کنند.

وی یکی از مهمترین خواسته‌های بخش صنایع دستی اصفهان از رایزنان اقتصادی ایران در کشورهای خارجی را بسترسازی برای حضور هنرمندان در حراجی‌های بزرگ دنیا برای فروش آثار فاخر صنایع دستی ایران عنوان کرد.

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان برای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی صنایع دستی اصفهان در کشورهای پیشنهاد شده از سوی رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان  اعلام آمادگی کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار