تابناک: جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ‌اصفهان گفت:‌ امر به معروف و نهی از منکر باید با جدیت در عرصه خانوادگی، کاری و اجتماعی اجرایی شود.
کد خبر: ۴۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵ 28 May 2015

به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو چهارشنبه شب در گردهمایی دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات شهرستان اصفهان، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر در تمامی مذاهب دین اسلام وجود دارد که البته در شیوه اجرا با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین است، گفت: برای موفقیت و اثرگذاری در این فریضه دینی، اخلاق نیکو و مهربان بودن با مردم لازم است.

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه رمز موفقیت در امر به معروف و نهی از منکر، محبت است، بیان کرد: مشفقانه بودن، مخفیانه بودن، آگاهانه بودن و توجه به نکات مثبت در کنار توجه به نکات منفی از دیگر عوامل موثر واقع شدن این فریضه دینی است.

مطهرخو با اشاره به اینکه در خصوص امر به معروف و نهی از منکر، کمبود قانون وجود ندارد، گفت: این در حالی است که برای موضوعات مختلف از جمله تخلفات صنفی و یا بدحجابی در قانون مجازات اسلامی، مجازات در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم نباید نسبت به خانواده و جامعه خود بی‌تفاوت باشند، عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید با جدیت در عرصه خانوادگی، کاری و اجتماعی اجرایی شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار