استاندار گلستان خبر داد؛
استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی، اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید 3 میلیون و 358 هزار دلار سرمایه گذاری خارجی در گلستان مصوب گردیده که تا به امروز 2 میلیون و 600 هزار دلار آن تحقق یافته است.
کد خبر: ۴۰۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 07 April 2017
استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی، اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید 3 میلیون و 358 هزار دلار سرمایه گذاری خارجی در گلستان مصوب گردیده که تا به امروز 2 میلیون و 600 هزار دلار آن تحقق یافته است.

دکتر حسن صادقلو در حاشیه دیدار نوروزی با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان استان، تصریح کرد: 2 میلیون دلار از سرمایه گذاری یاد شده توسط شرکت لعل سقف هیرکان و با مشارکت سرمایه گذار اوکراینی در سال 95 و در دوره پسابرجام صورت گرفته است.

وی افزود: باقی سرمایه گذاری خارجی در استان با رقم مصوب یک میلیون و 358 هزار دلار از سال 93 توسط شرکت پژوهان پلاست و با مشارکت سرمایه گذار چینی در شهرک صنعتی بندرگز آغاز شده که تا این لحظه، 600 هزار دلار از این سرمایه گذاری اجرایی شده است.

وی یادآور شد: در طول دولت تدبیر و امید مذاکرات فراوانی با طرف های خارجی صورت گرفته و امیدواریم در سال 96 نتایج مثبتی حاصل و با اجرای طرح های سرمایه گذاری خارجی زمینه های افزایش اشتغال در جامعه فراهم شود.

استاندار گلستان با اشاره به مرکز جذب سرمایه گذاری استان، خاطر نشان کرد: در سال 95 مرکز جذب سرمایه گذاری استان فعال تر از گذشته گردید و به دنبال آن هستیم که در سال جاری با اجرای دقیق پنجره واحد سرمایه گذاری و هدایت سرمایه گذاران به سمت مرکز جذب، زمینه های رونق سرمایه گذاری و تسهیل در این امر را بیش از پیش فراهم آوریم.

دکتر صادقلو گلستان را استانی با قابلیت های فراوان دانست و افزود: طی سفر هیات های تجاری و اقتصادی از کشور های مختلف به گلستان، ظرفیت های استان و تبادلات سرمایه گذاری مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید، امیدواریم بسیاری از این مذاکرات به سرمنزل مقصود برسد.

وی با اشاره به راه های ارتباطی استان با کشور های دیگر،گفت: کریدور های ریلی، هوایی، دریایی و زمینی موجود در استان به عنوان زیرساخت های توسعه، راه را برای ارتباط با کشورهای خارجی باز کرده و بازرگانان و تجار استان می توانند ضمن عرضه محصولات خود، پتانسیل های استان را به تولیدکنندگان خارجی بشناسانند و زمینه حضور آنها در گلستان را فراهم آورند.

لازم به ذکر است دو شرکت لعل سقف هیرکان در شهرک صنعتی اترک با سرمایه گذاری 2 میلیون دلار تا به این لحظه در پسابرجام و پژوهان پلاست در شهرک صنعتی بندرگز با سرمایه گذاری 600 هزار دلار تا این لحظه در دولت تدبیر و امید در گلستان در حال اجرای پروژه های خود هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار